ÄR JAG NORMAL ELLER?

Kom precis hem från skolan. Läser igentligen matten på distans men eftersom Jonna också gör det tog vi oss i kragen och gick på en lektion för att få lite hjälp och komma till skott med pluggandet. Helt ärligt talat kan man ju tro att jag har damp eller något liknande! När jag är hemma gör jag allt annat än att plugga. Igår städade jag hela lägenheten (i panik typ), sitter vid datorn, är extra länge i stallet osv. Nu när vi var i skolan fanns det ju inte så mycket annat att göra än att plugga MEN självklart kommer jag på iden att sitta och ta kort på Jonna utan att hon vet om det. Haha! Hur mobbad får man vara?! Jag gör ALLT för att hitta anledningar till att inte "behöva" plugga.
Föresten hade jag faktist en riktig anledning till att jag inte kunde börja skriva på mitt arbete om Sudan. Gissa vad problemet var? Jo, jag har ju inget skriv program på datorn! Jag har ju aldrig behövt det tidigare men jag antog att det fanns något liknande word eller så men nejdå på Mac datorer finns det tydligen inte de!! Ja, alltså utan att överdriva hade det säkert tagit mig 3 timmar att verkligen sätta mig ner och försöka börja skriva på arbetet och så inser jag detta.. Kan ju lova att jag exploderade 20 gånger om. Blev så frustrerad att jag var tvungen att gå till Coop där jag köpte världens största godispåse och smällde i mig den på bara några minuter. Haha!! Nu när jag sitter och skriver det inser jag hur larvig hela situationen igentligen var men i stundens hetta kändes det som att det om liv och död typ.. Är det bara jag som är såhär eller? Skulle ju vara skönt att veta om jag är normal eller inte :P

Kommentarer
Postat av: Mike

Hörre du stumpan, det finns Word för mac med ;D

2011-09-07 @ 21:29:02
Postat av: Maja

Hej! Tänkte bara höra hur man går till väga om man vill läsa matte på komvux.. Hur söker man? Kan man hoppa in mitt i en termin? :)

2011-09-07 @ 22:41:36
Postat av: Anonym

vad läser du för matte nu då?

2011-09-07 @ 23:30:31
Postat av: Emelie

Hej Maja!



Du går bara till infoteket eller vägledningscentrum som det nu heter (ligger vid arbetsförmedlingen) och säger att du ill läsa matte så hjälper de dig att fylla i en blankett och så skickar de in den till dig. Om man vill läsa på distans kan man hoppa in när som helst under terminen, annars får du nog vänta till i vår :)



Anonym: Jag läser matte A nu faktist! Har ju läst upp till matte c men eftersom jag bara har ett g i a kursen passar jag på at läsa upp det till ett vg iallafall om jag nu lyckas!



Mike: Jo, men det måste man väl köpa då eller?

2011-09-08 @ 07:02:42
Postat av: Anonym

NJA, men du är bäst. Fota är roligt, då vet du vem.

2011-09-08 @ 08:17:44
Postat av: Anonym

okej så duktigt du är! tänkte bara på en till sak, jag laddade ner word till min mac. orka betala 800 för ett skriprogram

2011-09-08 @ 11:11:30
Postat av: Emelie

Mm, jag vet så känner ju jag med :/

2011-09-08 @ 11:49:39
Postat av: Pernilla

Jag är likadan, du kan va lugn! om du finner någon lösning på hur man inte är sån får du gärna hojta :D

2011-09-08 @ 12:10:03
URL: http://peggs.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0