TANKAR OCH PRAT

Vet ni vad?! Jag är så jävla trött på att man ska vara som alla andra hela jävla tiden (skiter i om jag svär)! Om man inte är si eller så, har en viss sak, går samma fotsteg som alla andra så ska man behöva förklara sig eller kanske till och med bortförklara sig varför osv. Jag spyr på sådant!!
Man ska vara sig själv, göra vad man vill oavsett vad alla andra tycker. Tänk på att inget är fel om det känns bra i själen.
Det är ditt liv, lev i nuet och njut.
Skit i om du blir ett år äldre, det är bara en siffra.
Lev varje minut som det vore den sista. Du vill väl inte sitta där i din fåtölj när du är 87 år och tänka "varför gjorde jag inte si eller så, VARFÖR tog jag inte vara på tiden, TÄNK OM.."?
Jag ska inte sticka under stolen med att jag hade lite panik över att jag faktist fyller 25 år i sommar. MEN jag har bestämt mig för att inte ha någon ångest, tänka tillbaka och ångra val jag tidigare gjort/valt.
Jag tänker leva i nuet, uppskatta mina val jag gjort här i livet även om jag inte alltid valt de bästa.
Jag är långt ifrån en perfekt människa men jag väljer att se framåt och ta lärdom av mina misstag istället för att ångra.
Varför älta i gamla saker när man istället kan vända tanken och se det positiva i saker och ting?
Allt dåligt som händer i livet behöver inte vara negativt.
Ta lärdom och se till att gör livet värt att leva.
Självklart kommer vi göra fler misstag hur mycket vi än försöker undvika det. Livet är en berg och dahl bana.
Vi reagerar alla på olika sätt i olika situationer. Det ÄR ok att sörja/tycka synd om sig själv ett litet tag.
Men INTE att älta, livet går vidare vare sig vi vill eller ej.
Var er själva, skäms inte för vem ni är eller vad ni har för åsikter.
Om en person dömer er för den ni är, låt inte personen få ta del av dig.
Välj dina vänner väl, låt inte de välja dig.
I bland måste vi kasta oss ut på öppet hav, hur höga och skrämmande än vågorna må vara. MEN jag gör hellre det än att stå kvar vid stupet om 50 år och undrat vad som hade skett OM jag hade vågat.

VAD VÄLJER DU?

Ödet är till för loosers, se till att skapa ödet själv, så som du vill ha det.


LOVE / EMELIE

Kommentarer
Postat av: Johanna djerf

Barbie och Ken, Hahhaha



Bra sagt pemme ;)

2011-05-28 @ 22:21:16
URL: http://johannadjerf.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0