MIN FINA VITNOS






Är precis hemkommen från Småland där jag och Vitnos var och tävlande. Dagen började lite sisådär då vi körde ca 3 mil fel vilket gjorde att jag inte hann gå banan, fick istället titta på 3 ekipage, sedan var det bara att besiktiga Vitnos, sadla och gå direkt in på framhoppningen. Jag lade fokus på att hitta en bra galopp med en bra rytm, vilket jag gjorde ganska direkt. Han hoppade även väldigt fint och lungt. Tidigare har jag haft ganska mycket problem med att hoppa honom när det är stora utebanor vilket det var i dag. Han har blivt lång och stark men så fin som han var i 110 cm klassen har han nog aldrig vart! Jag red as lungt och hade honom samlad hela banan runt vilket resulterade i bra språng. Tyvärr fick jag lite storhetsvansinne på ett hinder och ville trycka av honom alldeles för stort vilket resulterade i att han stannade en gång. Tog om det hindret och fortsatte med samma känsla som jag hade innan. Även om vi fick ett stopp var det nog en av våra bästa rundor tillsammans.
Efter den klassen var det dags att rida 120 cm. Han känndes ok på framridningen och mitt mål var att rida exakt lika dant som jag gjorde i förra klassen = lungt och välvårdat. Jag var lite orolig innan då det var en fet mur med i grundomgången. Vitnos är inte tittig men jag har inte hoppat en "riktig" (har bara en liten hemma) mur med honom tidigare men allting flöt på (kom dock lite nära på muren) och vi slutade med 0+0 fel och en 9:e placering! Nu är vi alltiså kvalade till 130 cm. WIHOO! Jag höll dock på att ramla av på en oxer då jag samlade honom rätt mycket innan, kom prefekt på och han hoppade upp sig så mycket att jag tappade ena stigbygeln och hängde på sidan av halsen. Haha :) 

Nu får vi se vart i tävlar nästa gång. NFK, motala (också gräs) eller VRF. Dock är det så hårt underlag på alla tre men någon måste jag åka på. Ska rådfråga Pelle och se vad han tycker. Det känns iallafall bra att vara back on track :) Nu ska jag slänga mig i soffan och fortsätta ha en underbar helg de få timmar som är kvar. Puss!


Kommentarer
Postat av: ida

va roligt! grattis!

2011-05-15 @ 21:11:29
URL: http://inridsport.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra jobbat pem slem!!! Jag är sp stolt över dig :D

2011-05-15 @ 22:24:51
URL: http://Acorvera.wordpress.com
Postat av: Pernilla

duuuuuuktigt! grattis :D har du nån film på't? :D

2011-05-16 @ 12:42:00
URL: http://peggs.spotlife.se
Postat av: M

så gullig :)

2011-05-16 @ 12:54:33
URL: http://ofmyblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0