VITA VITA SÖNDAG



Åh, jag älskar verkligen söndagar! Det är ju min enda lediga dag och då brukar jag ärligt talat må som jag förtjänar.. Det enda jag brukar önska är att det ska bli måndag så jag kan få må bra igen. Imorse vaknade jag vid 7-tiden i "min" bäddsoffa hemma hos mamma och pappa och mådde toppen! Jag låg kvar lite, tittade på tv, åkte och red vitnos osv. Jag har hunnit städa lägenheten och efter det åkte jag och pappa ut till Eken och tittade när Vicktor startade några hästar i 130 cm klassen som han för övrigt vann! Nu har jag precis kommit hem, med mig har jag två matlådor så jag slipper tänka på mat imorgon. Det är skönt att ha en hel helg hemma hos föreldrarna och bli ompysslad ibland. Mitt största problem har typ varit att hitta det största chipset i chipspåsen så att jag kan dippa det i tortillia dippen. Jag har iallafall ätit för ett helt år nu. Pappa köpte till och med glutenfri tårta idag till eftermiddags fikat. Sånt existerar ju inte riktigt i min värld annars :)

Föressten så har ju Pelle köpt massa nya hästar till Vicktor men det är en som jag har fastnat extra mycket för. Det är en 4 årig hingst (blev kastrerad för någon dag sedan) efter Cardento. Idag gick jag fram och skulle klappa lite på honom i boxen och han var hur gosig som helst!! Vitnos är ju inte alls kelig så jag fick pussa och klappa av mig lite på honom.. Hehe.. Här har ni en bild på snyggingen!



För er som undrar så håller jag på att sätta igång vitnos. Det var en tjej i stallet som joggade honom några gånger under tiden jag var bortrest men han stod en hel del så förra veckan var fokus att jogga igång honom. Denna vecka blir det lösgörande ca 30 minuter per dag och nästa helg kommer jag hoppa igång honom lite smått. Än så länge känns han väldigt fin så jag planerar första tävlingen den 10:e April i Jönköping om inget annat visar sig när jag börjar hoppa vill säga!

Nu ska jag kolla på Big Brother. Vi ses imorgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0