I SVERIGE ÄR VI INTE BORTSKÄMMDA



Nej, det är iallafall en sak som är säker! Så fort det inte är minus 17 grader så ser man att folk börjar skriva statusar på facebook om att de har vår känslor osv. Jag har tyckt att det är överdrivet eftersom det är ju inte vår när temperaturen ligger på två plusgrader direkt.. Dock måste jag erkänna att jag fick en gnutta vårkänslor idag när jag åkte hem från stallet och la märke till att hela vägen var helt torr och ingen snö på! Dock läängtar jag som ett as till det blir så pass varmt att man kan ha vår-jacka på sig.

Aja, imorse fick vitnos vila eftersom jag klippte/rakade honom. Den här gången fick han mer lugnande än vanligt eftersom han alltid vaknar när jag klippt halva honom men det gjorde han den här gången med. Dock så var jag smart och klippe benen och huvudet först. Annars hade jag haft problem! Det blev helt OK dock blir det ju aldrig perfekt eftersom jag måste klippa HELA honom på ca 1.15 timme. Det hade ju fakltist vart kul att få finslipa lite men men, huvudsaken är att han är rakad nu! Får se om han är pigg att rida imorgon.. 


Kommentarer
Postat av: Anna

jag instämmer! Ni får ju mig att tro att ni har bättre väder än vad jag har ;)

2011-03-09 @ 16:26:24
URL: http://acorvera.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0