HOPPLA VITNOS HOPPLA



Gammal bild

Igår var jag somsagt och hopptränade för Helenas man Roberto ute på Ekenryttarna. Vi började med att ha nästan en timmes uppvärmning. Det är nästan så att man inte behöverträna dressyr hemma för någon tränare eftersom han är enormt nogrann med uppvärmningen, vi rider alltid olika övningar osv. Somvanligt började vi med att trava fram på rakt spår för att värma upp. Efter ett tag gick vi in på volterna (¨då menar jag volterna, han stog och skrek och frågade om volter inte var samma sak som italien då han inte tyckte att vi gjorde de tillräckligt runda, skulle vara exakt osv) och ena halvan av volten skulle vi göra öppna och andra halvan sluta. Sedan när det funkade skulle vi rida öppna hela varvet och sedan när han sa till börja rida sluta in på en mindre volt så den blev ca 5 meter bara och fortfarande ha hästen i sluta. Där skulle vi fortsätta på den lilla volten tills han sa till att det räckte för att då sedan rida ut på den "stora" volten och öka traven. Efter traven ägnade vi oss åt att minska, öka galoppen plus lite öppna. Vitnos känndes väldigt fin under hela framridningen men när vi sedan skulle börja hoppa fram på två små hinder med lång anridning så var han så lydig och pigg vilket gjorde att han accelerade mot hindrena och jag fick inte alls någon bra klänsla. När vi sedan skulle hoppa bana så tog jag av mig sporrarna och vips sa det och vitnos var som vanligt igen och jag kunnde rida :) I början av träningen frågade han mig vad mina brister var och vad jag ville träna på. En stor nackdel jag har är att jag har svprt att hålla fokus runt långa banor. Det "rinner" lätt iväg i slutet av banan. Bara därför fick jag inte sluta efter sista hindret utan skulle hoppa om banan en gång till direkt efter. Haha! Då ångrade jag nästan att jag hade sagt det ibörjan av lektionen MEN jag var ju där för att träna och det fick jag också göra.
Förra gången jag red för honom fick jag kritik över att jag red honom i en för låg form. Nu har jag vart hemma och tränat väldigt mycket på det så jag fick faktist ingen som helst kritik över det igår vilket känns skönt. Det känns att vitnos har blivit starkare och orkar vara där uppe nu. Det gjorde han inte förut.

Aja, nu ska jag runda av. Måste blåsa håret! Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: emilie persson

Fina vitnos! Har du hört hur de går för hilton?

2011-04-04 @ 16:01:01
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: jenny

ja går in & rättar till de i efterhand ibland för ja inte vill ha bilden liten.

2011-04-08 @ 09:54:18
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0