VINST!



I går bestämde jag mig för att efteranmäla mig till en 110 cm klass. Sagt och gjort. Jag startade först i klassen, red 0+0 fel och vann skiten :) Det trodde jag aldrig!
Nu har vi blivit placerade 3 gånger på 3 tävlingar. Först 9:a i 120 cm, sen 5:a i 110 cm och idag vinst i 110 cm! Jag är mycket mycket nöjd över min häst :) Nästa helg rider jag sista tävlingen innan han får ett litet sommarlov. Då blir det VRF. Dock måste jag bara säga att det var sista gången jag åker till Norf. Framhoppningen var katastrofalt djup! Höll även på att ramla av när jag skulle hoppa fram på oxern. Eftersom framhoppningsbanan är minimal var jag tvungen att samla honom ganska mycket innan för att få plats vilket gjorde att han sköt på som fan, upp med ryggen och jag låg på halsen efter hindret. Slog i min haka i hans hals ganska rejält med så jag var faktist lite skakis när jag gick banan. Det är tredje gången nu på dessa tre tävlingar som det händer. Jag får helt enkelt lära mig att ta i manen men det är ju inte så lätt att veta när dessa språng kommer eftersom han bara hoppar till sådär i bland. MEN å andra sidan är det ingenting att klaga på, det är ju faktist bara bra. Bara matte som måste lära sig att sitta kvar på ryggen. Humpf..

Nej, nu ska jag titta på tv och ta det lungt. Ha en fin dag! Puss


Kommentarer
Postat av: Ida

Va duktiga ni är! Grattis!

Vi skulle ju stannat till 110n men frös så mkt, synd att vi missade!

2011-06-05 @ 21:18:55
URL: http://morrlin.blogg.se/
Postat av: Emilie Persson

GRATTIS EMELIE!!! Så kul!! :D

2011-06-06 @ 10:17:03
URL: http://www.misspersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0