HOPPTRÄNING



Igår kväll efter jobbet bar det av till stallet för hoppträning med syrran och Vicktor. Som ni ser på bilden så ville Vicktors häst Maxwell hellre sova :) Det störde honom inte det minsta att vi var inne i boxen medans han låg och vilade. Haha! Aja, väl på hästryggen så gick det kanon. Vi hoppade fyrkombination som bedstod av först ett kryss, räcke, oxer och oxer. Efter det skulle vi direkt in på en annan "bruten" linje som stod väldigt nära hörnet med insprång oxer, 6 galoppsprång till räcke. Därefter skulle vi vända snabbt och rida åt andra hållet i ett högt tempo med lång anridning till ett räcke.
Hela lektionen gick bra för mig och vitnos men när vi började att hoppa fram på serien blev det inga vidare språng. Han liksom går nästan över hindrena utan att anstränga sig det minsta. Men när det blev högre höjder och sista var på 150 cm hoppade han som en klocka. Idag fick han dock ta det lungt. Skrittade och joggade honom bara några varv i ridhuset.

Eftersom det säkerligen är svårt för er att förstå hur vi hoppade så ritade jag upp en bild. Dock är den inte så snygg men jag hoppas ni kan tyda den. Haha!



Kommentarer
Postat av: Johanna Djerf

efter två rader ner på inlägget slutade jag läsa, fattar noll. haha på bilden förstod jag lite mer :)

2011-01-18 @ 22:19:54
URL: http://johannadjerf.blogg.se/
Postat av: Pernilla

hästen ser sjukt stor ut? :D haha

2011-01-20 @ 10:01:47
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0