DÅSÅ...

Jag har ju inte berättat så mycket om vår resa.. Vi har haft det jätte roligt men den hände även endel tråkiga saker. Det började ju med att vi hittade ett jätte bra boende några månader innan vi skulle åka. Tyvärr hände det lite saker som gjorde att vi inte kunde ta den lägenheten så ca 2 veckor innan vi skulle åka var vi tvungna och leta efter en ny. Som tur va så hittade vi en jätte fin lägenhet precis vid stranden. Tur tänkte vi.. MEN när det bara var TVÅ dagar kvar tills vi skulle åka fick vi ett mail där det stod att de fått problem med den lägenheten som vi skulle hyra och att den enda de kunde erbjuda låg lååångt bort från stranden och nattklubbarna. Ja, ni kan ju gissa vilken panik vi fick.. Dagen innan vi skulle åka ringer de och säger att de hittat en ny lägenhet till oss. Äntligen kunde vi pusta ut. Mer otur kan man väl inte ha tänkte vi?! Väl på plats gick allting som det skulle. Vi gick upp i lägenheten, skulle börja laga mat och då började alla proppar gå i hela lägenheten. Bella gick och satte på de igen och då skriker Anna att hon fick stötar från kökets kok plattor. Vi trodde såklart att hon skämtade. Men då hör vi något konstigt ljud inne på toaletten, öppnar dörren och ser att det RANN vatten ner från hela taket och till och med igenom spotlightsen som satt i taket! I det läget hade det runnit ner så mycket vatten att det till och med runnit ut i lägenheten och in i köket där Anna stod och lagade mat. Då skriker hon igen att hon fick en stöt av vattnet som låg på golvet! PANIK. Det var liksom el i vattnet så vi fick gå ut och ställa oss på balkongen som var typ 1m*50 cm stor och ringa till bolaget som vi hyrde lägenheten av och säga att det var akut och att de var tvugna att komma. Efter ca 50 minuter hade ingen dykt upp så vi fick gå tillbaka och be någon komma. När vi kom tillbaka till lägenheten hade det till och med runnit ut vatten i trappuppgången. Efter endel tjaffs med personalen som hyrde ut lägenheterna krävde vi att få tillbaka pengarna vilket vi fick. Då stod vi alltså mitt i Barcelona med massa resväskor på kvällen utan att veta vart vi skulle ta vägen. Fick ringa hem till pappa så fick han gå ut på internet och ringa en kontakt som sedan fixade ett lägenhets hotel till oss. Vi kom dit sent på kvällen och kände att vi äntligen kunde pusta ut.. Nu kunde det väl ändå inte bli värre?.. Trodde vi.. Andra kvällen när vi var på en nattklubb blev min mobil snodd och dagen efter det blev vi rånade ca 10 meter utanför vårt hotel!!!! Kan ni fatta?!?! Då var vi ganska skakiga kan jag lova.. Dock var allt annat super, speciellt nattklubbarna. Vi såg bland annat när Axwell spelade på Opium (en grym nattklubb), det var den bästa party kvällen i hela mitt liv. En sak kan jag iallafall säga att så mycket snygga killar som vi har sett under den här resan har jag nog aldrig sett i hela mitt liv :) Vi var typ i himmelriket haha!
Aja, nu har jag snart kramp i mina fingrar för att jag har skrivit så hårt. Det kommer lite mer bilder någon annan dag och kanske även en film :)
Nu ska jag sova. Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Mormor

I den lilla damens liv händer det verkligen grejer. Här behöver det inget hända, jag har ju både dig och Moje, som berikar mitt liv med upplevelser. Skönt att du är hemma. KRAM

2011-08-04 @ 22:06:59
Postat av: Emelie

Haha ja mormor i mitt liv kan det vara en hel del drama så att säga :)

2011-08-04 @ 22:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0