INTE DEN BÄSTA TRÄNINGEN



Idag slog jag inga rekord, det var inte heller den bästa träningen jag kört. MEN den var heller inte dålig, den var bara inte 100% och efter dagens pass vet jag vad jag ska träna på. Och det är ju positivt, eller hur?! 
Nu är det inte långt kvar tills vårruset går av stapeln så idag fick jag rycket att "testa" mig själv på en kortare distans. En normal träning springer jag längre sträckor i ett lägre tempo så idag sprang jag 5 km bara för att se hur snabbt jag kunnde springa. Mitt första mål som jag satte upp när jag började träna var att springa vårruset på under 25 minuter och tjejmilen på under 50 minuter. Idag sprang jag 5 km på 24 minuter och det är jag inte alls nöjd med. För det första så vet jag inte om vårruset är 5 eller 5.5 km (?) och för det andra är det mycket jobbigare att springa ute än inne. Min dröm skulle vara att springa i mål på 23 minuter och det kommer jag såklart ha som mål men jag ska försöka att inte bli besviken om jag skulle komma in på 25 min. Tyvärr håller inte mina benhinnor för att löpa flera dagar iveckan så resterande vecka blir det kondition på crosstrainern så får jag springa igen nästa vecka och då på en bättre tid! Hur det går får ni självklart veta :) 
En positiv sak med träningen idag var att jag gick ner och körde lite styrketräning efter att jag hade kört kondition. Jag har ett "pass" med bestämda maskiner där det står vilka inställningar jag ska ha plus att jag skriver upp efter varje maskin hur många kilo jag orkade ta plus antal gånger. Jag har ju kört bodypump ett tag nu så jag ville testa och se om det gett någor resultat och visst hade det det! Jag hade faktist ökat endel vilket var roligt :) 

Nu ska jag diska och lyssna på musik innan jag går och lägger mig. Natti natti!  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vårruset är ca 5km men känns kortare. Vet inte om det är för att man springer i stan och det är så mycket folk omkring. Blir ju oftast lite jobbigare och springa ute iom backar och så (Drottninggatan uppför ca 1km). Men det ska nog gå vägen ska du se:)

2011-04-06 @ 12:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0