UPDATE GÄLLANDE RIDNINGEN

Idag hade jag tänkt att skritta ut vid gryningen eftersom jag har ökat ridningen lite den här veckan. Nu rider jag honom somvanligt i ca 40 minuter per dag. Därför tänkte jag att han skulle få ta det lite lugnare idag men när jag vaknade straxt innan 06.00 så hörde jag hur regnet piskade i marken. Tog då sovmorgon till 07.00, åkte bara ut och mockade så får han vila idag. Imorgon bitti tänkte jag hoppa lite. ÄVEN om jag hatar att hoppa själv! Det går 20 gånger bättre för mig att hoppa för tränare plus att jag vill ha någon som står och gapar på mig som Pelle brukar göra :) Men de kommer hem nästa vecka från USA så då blir det ordentliga hoppträningar och det ser jag fram emot! Om någon månad tänkte jag även hänga på syrran till Roberto igen. Dock inte än då hans träningar är väldigt långa och krävande så jag känner att vi måste komma i lite bättre form innan vi åker dit. På söndag blir det iallafall vår första dressyrträning på hundra år igen för Karina. Ska bli kul! Jag var ju hos Joakim Mossberg (stavas?) med vitnos för någom vecka sedan. Allt såg bra ut men han var lite låst bakom ländryggen så för att få det att släppa ska jag rida honom i en väldigt låg form och rygga honom ca 30 meter några gånger under ridpassen. Det gick ju bra till en början men nu har vitnos tröttnat på att rygga och har istället kommit på att man kan ställa sig på bakbenen. Det tycker förstås inte jag är lika roligt som han så det måste jag se till att han slutar med på direkten!! Föressten hörde jag att syrran hade fått en VÄLDIGT BRA nyhet. Kan dock inte säga vad men grattis till henne iallafall och hoppas det blir av :)
Nej, nu måste jag fixa mig. Idag väntar jobb på¨både JC och D, inköp av Acne och säljutbildning. Fun fun. Det kommer bli en rolig dag!

Puss från mig OCH vitnos ;)





Fotograf Emma Roodla vinter 2009


Kommentarer
Postat av: Sarah

Älskar bilderna, skitfina!! :)

2010-10-07 @ 08:50:36
URL: http://sarahg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vem är Joakim Mossberg och vad gör han, samt vart finns han? Pris? :D



Jag ska ta ut Ywonne Lind till tin tin nästa onsdag, se vad hon kan hitta/göra.. man måste ju prova allt i det här läget känner jag, vet inte varken ut eller in!

2010-10-07 @ 11:53:48
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Sarah

Tack! :D och grattis du med! Alltid kul att få ett positivt resultat när man inte väntat det!! :)

2010-10-07 @ 14:27:41
URL: http://sarahg.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vad kul att ni är på G som jag sagt nu kasnke tusen gånger men det Ska bli så roligt att se er på tävlingar :) såg din syster förresten på skogslotten. Det va en rejäl häst hon har fått tag på! :)

2010-10-08 @ 08:40:54
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka fina bilder! :)

2010-10-08 @ 12:44:21
URL: http://lindabj.blogg.se/
Postat av: felicia

bilderna är verkligen super härliga!

2010-10-11 @ 22:46:37
URL: http://feliciamansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0