LÄKAR BESÖK




Gammal bild på mig och min angora tröja.

Min dag började inget vidare. Hade ställt klockan som vanligt men eftersom jag knappt sovit någonting (sömnproblem plus att jag har svettats ijhäl) de senaste nätterna så tog jag mig inte upp och ställde om klockan till 7.30 (det händer ALDRIG). Åkte ut och mockade åt vitnos men kännde direkt att jag fick ont i magen, trycket mot bröstet kom som gör att jag känner att jag får svårt att andas och jag frös och svettades om vartannat. På vägen hem bröt jag ihop så nu på förmiddagen har jag vart hos farbror docktorn. Jag fick ta lite prover osv och fick utskriven medicin som jag ska äta i 14 dagar mot magsåret. Jag får heller inte ta några värktabletter förutom alvedon eftersom de andra kan framkalla magsår igen om man nu haft det tidigare. Han sa även att jag inte ska äta stark mat, stekt och friterad mat. Då blev jag nästan lite sur. VAD FAN SKA JAG ÄTA DÅ!? Ingen gluten, ingen laktos, ingen stekt/friterad eller stark mat!!! Han rekomenderade kokt potatis, kokt fisk osv. Så jag jag inte leva även om det bara är ett tag! Isåfall kan jag lika gärna skita i att äta. Jag fullkommligt älskar stark mat som brinner i munnen. Jag har ju redan svårt med vad jag ska äta!! Inte nog med det så har jag feber också.. Ingen höjdar dag med andra ord. Jag är ju aldrig sjuk. Hoppas att jag blir bättre så jag kan jobba imorgon..


Kommentarer
Postat av: Sofie

Han menade nog bara att du ska äta kokt fisk o potatis o det och undvika stekt/friterad och stark mat tills magsåret har läkt igen, eftersom det är irriterande för magen och jobbigt för magen att ta hand om..

Puss Spoof

2010-10-19 @ 12:30:57
Postat av: Marcus Å

Du får krya på dig! :)

2010-10-19 @ 12:31:25
URL: http://slipsens.se
Postat av: emelie

Ja jag vet det men alltså 2 veckor med kokt mat dör jag av!!! Puss!

2010-10-19 @ 12:35:50
Postat av: Sarah

Krya på dig! Vet hur det är att varken kunna äta gluten eller laktos, det suger. Men ett hett tips, vaniljkessella mixat med frusna bär. dock vet jag inte om det är laktos i kessellan men det funka för mig och jag är ganska känslig.. Det blir iaf som sorbe, och det gör en ledsen mage lite gladare! ;) och det är typ inte onyttigt heller, supersmartigt!!

2010-10-19 @ 17:17:14
URL: http://sarahg.blogg.se/
Postat av: anna

stackare!! hoppas du mår bättre nu gumman!!

2010-10-20 @ 19:29:00
URL: http://darardittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0