VILKEN NATT!!

För två dagar sedan blev pappa magsjuk.. Jag höll mig borta för att inte bli smittad. Inatt vaknade jag av att mamma låg och spydde på övervåningen. Nu imorse var det syrrans tur med. Faaaan säger jag bara! Jag får/tänker INTE bli smittad!! Om jag inte blivit dålig nu, hur stor är då chansen att jag ens kommer bli dålig? Känns ju som att jag borde bli det nu med om jag nu smittas. Eller?

Tänkte även på att om man dricker sprit, visst dödar det bakterierna? Funderar på om jag faktist ska ta ett glas ikväll när jag kommer hem från jobbet om du nu har någon funktion. Någon som vet? Eller är jag ute och cyklar?
Jag är ju visserligen en jälva stål kvinna som i stort sett klarar det mesta men vinterkräk sjukan vettifan.. Börjar bli jävligt nojjig här.. Jag som ska ha inflyttningsfest på lördag!!! Jag får inte bli sjuk! Peppar peppar... Om ni vet något bra tips för att inte bli dålig, skriv!!!


Kommentarer
Postat av: Helena

sprita händerna HELA tiden. det är i stort sett det enda som hjälper. brukar vara max 48 timmars inkubations tid att bli smittad, så du bör snart ha klarat dig om du har tur......

2010-03-30 @ 09:16:09
Postat av: Anonym

Jag har hört att man ska äta vitlök! Presse en vilöksklyfta på mackan =)

2010-03-30 @ 11:09:50
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst m.m :)

Äta vitpepparkorn! :D Det har jag hört hjälper. Och när vi varit i thailand och hela familjen blviit dåliga där så har pappa alltid klarat sig för att han druckit jägermeister varje dag :D Så att ta en sup kanske funkar ;p

2010-03-30 @ 12:23:02
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Emma Roodla - Foto

drick coola och svälj hela vitpepparkorn det hjälper, jag har klarat mig i flera år medans hela familjen legat sjuk :P

2010-03-30 @ 13:04:48
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej gumman..

Du ska svälja 10st hela vitpepparkorn. Mamma jobbar på dagis, och dom kör alltid med det.. Lycka till..

kram

2010-03-30 @ 16:52:08
URL: http://lina84.blogg.se/
Postat av: Patrik

Mycket c Vitamin = Nyponsoppa Kall .. det funkar som riktig bra Försvar för din kropp ... detta tips kommer från proffsen med på skidor ... DVS Svensk Skidlandslaget ... De hadde likande problem i Vancover med sjukdom inom truppen i samma hus bodde de..



MVH Patrik

2010-03-30 @ 17:43:00
Postat av: sara

okej va snällt! kul, då kikar jag nog in någon dag i veckan ;D

2010-03-30 @ 18:12:17
URL: http://ssaraf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0