HOPPTRÄNING

Idag hopptränade jag och vitnos för första gången på ca 6 veckor! Han har ju somsagt haft en sen vintervila men nu är vi igång igen. Jag har kännt mig så nere när jag inte har ridit och tränat dessa veckor. Jag ÄLSKAR verkligen att träna. Det är det absolut roligaste jag vet. Älskar att känna när träning ger resultat och man utvecklas. Jag har tydliga mål här i livet som jag vill uppnå! 
I vilket fall så började jag bara med att hoppa fram på ett räcke. Efter det gick vi direkt på att hoppa en hel bana (för att träna mig mentalt, har haft lite svårt med att hålla lugnet hela banor förut). Första varvet var inget vidare, gas och broms satt inte riktigt där de skulle och jag själv var lite små nappig i handen. Jag hoppade 2 varv till och de gick bättre. Vi kom runt och det känndes OK efter att ha vart "borta" så länge men det är en bra bit kvar tills vi är där vi var innan jag ställde av honom. Då var vi verkligen på topp. Men vi ska eventuellt hoppa igen på söndag. Har nämligen anmält mig till Sveland Cup som är nästa helg. 120 cm klassen får jag se hur jag gör med. Beror på hur han känns under veckan. Hoppar gör han men nu när han inte är riden så mycket så blir han stark på distanserna så jag har svårt att ta tillbaka honom. Han går lätt på ett mindre galoppsprång på varje distans men så får jag absolut INTE rida. Det skulle aldrig hålla i de högre klasserna sen så jag måste se till att kunna få tbx honom snabbt mellan hindrena redan nu. Han är ju som ni säkert sett en väldigt stor och mycket häst att rida. Men somsagt, allt detta fungerade innan vilan så det är "bara" att hitta tillbaka till det=trääääännaaa träääännaaa ha tålamod och träääännaaaa!!! 


 


Kommentarer
Postat av: Emma - Foto m.m.

ne :)!



hehe nae alltså jag gick in en roll i skolan så inget jobb :)!

2010-03-24 @ 12:03:37
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma - Foto m.m.

hihi ja :)! Kuul de ska bli den 9 :D! har du skickat inbjudningarna?

2010-03-24 @ 12:53:09
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Bella

Sötaste vitnosen :)

Party i helgen pemme? Emelie kommer hem från norge!!!!

2010-03-24 @ 14:22:31
URL: http://bellagonzalez.blogg.se/
Postat av: Emma - Foto m.m.

okej :D kanon!

2010-03-24 @ 15:59:11
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst m.m :)

Hoppträning är verkligen det roligaste! Det och tävling, älskart! Ska tävla på söndag och även nästa helg, på VRF :) Fin bild på Vitnos btw :D

2010-03-24 @ 19:50:44
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0