ROBERTO TRÄNING



Film när vi travar fram ibörjan av lektionen.

God eftermiddag på er! Vet ju att jag har några stycken som vill att jag ska skriva lite blogg inlägg om ridningen så jag bad faktist pappa filma idag på Roberto träningen. Dock så filmade han bara när vi travade fram :S Inget i galoppen och när vi hoppade. Men det får bli en annan gång :)
Idag red vi i lilla ridhuset eftersom det stora inte är isolerat. Därav red vi nästan bara markarbete hela lektionen och hoppade bara några språng på slutet. Denna gång gick han bättre än vad han gjorde sist. Vitnos ger ett ganska "lungt" intryck när han är borta eftersom han varken blir springig eller tittig. Men han blir däremot spänd. Men tack vare den långa framridningen och själva markarbetet så släppte han loss riktigt bra mot slutet (tyvärr finns det ingen film på det). Vi red väldigt mycket lydnads och mjukgörande övningar. I slutet hoppade vi en distans på 19 meter där vi skulle växla att rida på 5,6 och 4 galoppsprång. 5 och 4 språng gick bra för mig och vitnos. Däremot fick vi det jäääävligt tight och trångt på 6 språng. Jag ska sätta upp samma hemma och träna på så jag kan visa att vi har blivit bättre till nästa gång :)

Idag fick jag iallafall ingen kritik om min sits som jag fick sist (har faktist tränat som fan på det hemma)  . Däremot ska jag försöka ha underskänklarna längre bak och mer stadigare. Stundtals blir jag även lite stel i armar och axlar. Han pratade mycket om att vi ska försöka känna och rida varje steg hästen tar och ha koll på rörelsen.
Eftersom han kommer från italien pratar han ingen svenska så hans träningar hålls på engelska. HAHA, ja ni kan ju förstå hur jag låter när jag pratar med honom!! KATASTROF! Okej, visst jag kan prata "vanlig" engelska men jag kan inga ridtermer och innan träningarna börjar kommer han fram till varje elev och frågar hur hästen gått på hemma plan osv. Jag låter som en invandrare som precis kommit till Sverige och bryter något katastrofalt fast på engelska såklart. Haha...

Aja, ha en fortsatt trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

Såg så fint ut så :)

2010-01-12 @ 13:36:17
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Fanny

Det såg ju bra ut det där :) När är första starten då? :) kram

2010-01-14 @ 14:01:34
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0