KROKODIL TÅRAR

Hej bloggen..

Uhhh, ni anar inte vad tog mig mod till att göra igår kväll efter mötet som jag va på. Jo, jag mötte nämligen upp Mirian, Agnes och Robert för att åka till sjukhuset och vaccinera oss (Miriam och jag) mot svininfluensan.
Ni kanske inte vet det men jag har en enorm skräck för allt som har med sjukhus at göra och speciellt sprutor!! Kom dit och fick sitta och vänta på vår tur ett tag. Självklart skulle nålarna ta slut precis innan det var min tur så fick sitta extra länge och vänta tills det var min tur. Ibörjan gick det ganska bra när vi satt och väntade, jag var med i samtalet och försökte glömma vad det var jag skulle göra. Men efter ett tag blev jag skit nervös och hjärtat gick bara snabbare och snabbare. 
När hon ropade upp mitt nummer följde Miriam med mig in i rummet. Det roliga är att från att hon ropade upp mitt nummer så blev jag knäpp tyst och sa inte ett ord. Gick bara in och satte mig på stolen och vände bort huvudet. Miriam fick sköta snacket och säga vad jag var alergisk mot osv. 
När jag sitter på stolen känner jag hur tårarna börjar rinna ner för mina kinder. Efter några sekunder var det klart. Då var det bara att sätta sig på andra stolen och vänta på att Miriam skulle få sin spruta med. Fortfarande är jag knäpptyst och börjar grina mer och mer. Sen när vi gick ut från rummet släppte all min nervostet och då börjar jag verkligen stor böla! Som ett barn!! Haha.. Stackars alla barn som satt i väntrummet som väntade på sin tur! Men jag försökte vara så diskret som möjligt, självklart. 
När vi kom ut till bilen ringde jag några samtal och stortjöt bla till Emelie som försökte trösta mig :) 

Jag tyckte iallafall att jag var modig som tog den och jag svimmade inte iallafall!! Känner mig inte sjuk men jag har EXTREMT ont i armen. Jag skrek i morse när jag låg i sängen och när jag skulle ta på mig kläderna. Satt till och med här alldles nyss och stor tjöt igen så jag var tvungen att ringa några samtal som kunnde lugna ner mig. Jag tycker att det är så obehagligt att veta att det är en spruta som har vart inne i min arm och som har gjort att jag fått så ont. Sen kom jag även att tänka på att jag ska göra en ny gastroskopi om ca 2 månader. HEJ KOM OCH HJÄLP MIG kan jag bara säga. Men det tar vi då. En sak i taget!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha men lilla vännen! Nu är det ju över! Du klarade ju att ta den, nu behöver du inte vara ledsen mer. Du var ju jätteduktig som tog den, du får tänka så:)



Det onda armen försvinner om några dagar. Puss

2010-01-15 @ 11:43:43
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: fanny

Okej :) ska med läsa några på distans. vilka kurser ska du läsa då?

Det är aldrig lätt att lära känna en häst speciellt inte om dom är bra för då är dom oftast speciella att rida :) Men alltid lika kul när man hittar knapparna och allt går som en klocka :)

2010-01-15 @ 11:49:12
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/
Postat av: EmelieCatrine

Har också SJUKT ont i armen, man kan ju inte ens sova normalt på natten för att man vaknar mitt i natten och har AP-ont.. Jaja :)



Måste även säga att bilderna på dig och din häst är sjukt fina! Hur fina som helst verkligen, det var fint att du hade en ljus päls till också för ditt hår lyser verkligen upp bilderna! Skitfina bilder!!

2010-01-15 @ 14:06:20
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: Emma - Foto m.m.

Snyggt du har fått här :D!

2010-01-17 @ 23:57:10
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0