DRESSYRTRÄNING

Imorse red jag alltså dressyr för Karina vilket jag inte gjort på 3 veckor och senaste gången var den då han stod på bakbenen hela lektionen igenom så att jag var tvungen att hoppa av och tömköra istället. Dessa veckor har jag iallafall kämpat som en jävla gris för att få ordning på honom och det verkar som om jag har lyckats :) Karina tyckte nämligen att han var jätte fin idag. Inte alls vad jag hade väntat mig! Jag som trodde att det skulle bli ett jävla mördar pass.. i
Vi började iallafall med att rida skänkelvikningar längs långsidan och sedan på volten (mycket tvärning). Sedan började vi med galoppen ganska tidigt (fortfarande på volten). Började med att galoppera, sedan vända igenom volten och i mitten så skulle jag sakta av till skritt. Utan några travsteg. Vi är inte hundra där eller det är mycket mitt fel eftersom jag är lite sen i mina hjälper men det gick i vilket fall bättre än sist och vi fick till några bra övergångar. Red även öppna och sluta på volten. I slutan är han skit fin, öppnan är svårare. Men samma sak där, det är det jag har svårt för. Plus att det lätt blir lite vingligt på volten. Avslutade sedan passet med att galoppera på fyrkanten. Första halvan skulle jag rida öppna och sedan växla om och rida sluta på andra halvan av långsidan. I slutet körde vi ca 3 steg i öppna och sedan fortsätta rakt fram i ökad galopp men ändå behålla samma rytm som i den sammlade galopen. Där var han skit fin! Sist men inte mins avslutade vi passet med att göra två galopp ombyten åt vardera håll och han bytte rent båda gångerna! Tjohooo!! Det går frammåt :)

Jaa.. det väl i princip det vi gjorde idag på träningen. Nu ska jag lägga mig och kolla på tv. Har sjukt ont i huvudet. Gör till och med ont att titta på data skärmen :/ Vi ses här imorgon igen. KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0