TÅRAR



Åh, gud. HUR kan jag ha missat att se denna video?! Gud vad ledsen jag blir. Både på gott och ont. Det finns många människor som hjälper andra länder och människor när de lider men samtidigt så mår jag dåligt av att veta att när vi sitter här hemma och klagar över att det är kallt, kan inte bestämma oss över vilken klänning vi ska köpa osv. Det finns de personer som verkligen lider.
Jag var ju faktist på Haiti när jag var på kryssningen. Det var blandade känslor faktist. Royal Caribbean har en "egen" halvö som är dereras. Där är det värsta paradiset verkligen.. Dock är det några av by borna som har några stång och säljer saker de gjort, typ tavlor, smycken osv. Annars är det ett inhägnat område eftersom det skulle vara alldeles för farligt där annars. MEN det hjälper deras land att båten stannar där, turisterna handlar av by borna och varje gång båter lägger till på Haiti så lastar de av hur mycket mat som helst och kör till de drabbade. Fanns även lappar på båten som man fick när man gick ombord där man kunnde skänka pengar.
Allt känns bara så konstigt när man tänker på det. Livet är faktist bra orättvist..

Kommentarer
Postat av: Emma - foto m.m.

åhh gud så himla kuuul! klart du kommer göra :)!

2010-02-23 @ 15:40:11
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grattis till lägenheten gumman!

2010-02-23 @ 16:35:59
URL: http://ahle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0