BRRR IT`S FREZZING

Fy fan vad det är kallt här! att komma från karibien där det är ap-varmt till att ha 11 grader här i orlando känns som att komma till nordpolen! Vi har ju fan inte med oss några kläder så jag har gått och blivit jätte förkyld. Typiskt.. Så kallt som det är här har det inte vart sedan jätte länge tillbaka. Det är världens grej för de och de varnade till och med på nyheterna att man skulle ta på sina barn varma kläder innan de går till skolan. Är snö kaos i delar av USA med som gjort att det vart massa inställda flygplan, även härifrån Orlando pga snö-kaoset. Normalt sett brukar det vara 25 grader här vid den här årstiden så ni kan ju förstå att de som bor här tycker att det är ännu kallare än oss! De går omkring i mössa och täckjackor, vilket kanske är lite överdrivet :P

Aja, igår var vi iallafall på The Universal och jag har bara ett ord att säga: SÅ JÄVLA GRYMT! Tänk er att de byggt en hel låtsas stad som liknar San Fransico och sen har typ E:T, Shrek, Simpsson osv alla en varsin "attraktion". Shrek var som en enorm bio salong som man gick in i och såg 4 dimisionellt. Plus att det sprutade vatten, klättarde spindlar på benen osv när man såg det på bion så det känndes som man var en del av det.
Mumien hade en jäävla äcklig berg och dahl bana i kolsvart mörker så jag höll på att skita ner mig.
Men värst av allt var nog Simpsson (alllt är innomhus så man ser och vet inte vad det är för slags karusell eller bio innan man kommer in). Då fick vi först delas in och gå in i små rum och se en kort film av Simpsson, sedan slussades vi ut därifrån och fick sätta oss i en vagn med 8 pers (sån man sitter i på en berg och dal bana). Jag var helt säker på at det var det vi skulle åka men sen hissas vi rakt upp i ett hål i taket och kommer in i en enorm bio salong typ.. Skärmen var runt hela rummet om man säger och sen började den åka berg och dahl bana (på skärmen och vagnen vi satt i åkte upp, ner, åtsidan, bakåt) precis som man satt i en riktig. Åkte även upp i rymden och krashade med massa saker och åkte upp och ner. Alltså det är svårt att beskriva men jag som är så jävla feg när det gäller sådana säker och blir åksjuk för minsta lilla kan ju tänka er hur jag mådde efteråt!!!!! FY FAN. Efter det var ju min dag förstörd kan jag lova.. Fast idag mår jag bra!! Haha, usch..

Aja, nu ska jag ta på mig alla kläder jag har så ska vi åka till Sea World och titta på delfiner och späckhuggare.


Kommentarer
Postat av: anna

vet precis vad du menar hur du mådde efter åkt bergo dalbanan. kunde nog inte stå upp i ett X antal timmer efter. heeelt sjukt ju.

2010-02-12 @ 19:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0