TÄVLING UPDATE

I morse kl 6.00 åkte jag ut till stallet eftersom jag skulle till Kinda och hoppa en 110 cm klass.
Jag hade lagt veckans träning bakom mig och tagit nya tag. Dock så strulade det ändå somvanligt.
Vi kom till tävingen 9.04 (tävlingen började kl  9.00). Då inser jag ganska snabbt att de är i slutet av klassen som var innan min!! Hur fan det nu gick till.. De måste ha börjat tävlingen tidigare!!
Så det blev att kuta med vitnos till besiktningen. Kolla banan (inte gå banan för det hann jag inte) medans pappa sprang omkring med vitnos så han skulle hinna värmas upp lite grann iallafall. Haha, folk trodde väl att vi var dumma i huvudet eller något. Sen när jag tog på mig min kavaj så lossnade alla knappar förutom EN som satt kvar. Kul.. Såg ut som en jävla bonde. Men men...
Upp på vitnos, trava typ 3 varv och fick komma på hinder direkt efter. Sen in på banan. Han var fin men eftersom jag inte hade gått avstånden red jag på ett mindre på en distans och fick därför ett ner. Men resten av banan super duper.
Han var skit snäll trots att det var väldigt tittiga hinder! Men det är skönt.. Nu har jag hoppat det med honom också och vet att han inte bryr sig!

Tyvärr hann vi varken ta kort eller filma då det var så bråttom. Det får bli nästa helg istället när jag rider på Åby!
Och då hoppas jag verkligen att jag sätter den där jävla nollan så jag kan få börja hoppa lite högre på tävling ;)

Aja, nu ska jag mysa vidare.Ligger nerbäddad i sängen. Ville bara ge er en liten update om hur det gick iallafall.

KRAAAAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0