ÄLSKADE RIDBYXOR

Jag lovade er att visa mina röda ridbyxor för er för ca 3 månader sedan eller något. Nu har jag iallafall gjort ett försök att ta kort på de (det är inte det lättaste att ta kort på sina ben och röv själv). Fick smyga i stallet så att inte Erik skulle se.





De är så jäävla sköna, MEN den enda nackdelen är att om man är van att rida med helskodda (som jag är) så känns det väldigt halt i sadeln eftersom de inte är skodda. Men å andra sidan väger ju det positiva upp att de är så snygga. Det har ju kommit ut ett par gråa med. Med samma bett på rumpan. Riktigt snygga, testade de när jag var i Falsterbo.

Föressten, kolla hur min häst såg ut idag när jag kom till stallet då. Jag vill börja med att påpeka att jag la in nytt spån igår och han har det väldigt rent, tar ut allt smutsigt spån varje dag så han inte ska få piss och bajs fläckar plus att jag badade honom igår. Men ÄNDÅ lyckas han lägga sig i skiten. OHHH! Det är ju lagom kul när han ser ut såhär på morgonen när jag ska tävla. Vilket har hänt flertalet gånger nu.



Nej, nu ska jag fixa mig. Ska iväg och jobba. Vi hörs ikväll! Och då blir det inlägg som INTE handlar om hästar!!

Kommentarer
Postat av: tess

oh dom är så snygga ridbrallorna!

btw, torrschampo/skimmelschampo är perfekt om man vill få bort fläcken fort och smidigt! :) Veredus är de bästa!

2009-09-16 @ 14:07:36
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Mattias

Riktigt snygga, sitter som ett smäck på dig ;) Tummen upp!

2009-09-16 @ 16:11:17
Postat av: Jenny

Aa visst är det obehagligt? usch.

Skitsnygga ridbyxor btw!! :) håller med Mattias, sitter som ett smäck ;)

2009-09-16 @ 16:16:17
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: emelie

haha tack! Ridkläder behöver faktist inte vara fula som alla tycks tro som inte rider :)

2009-09-16 @ 20:22:59
Postat av: Bella

Tänkte precis skriva samma sak som Tess! Det är verkligen de bästa:) Ridbyxorna är såååå jääävla AP snygga! VILL HAA! party på lördag:)

2009-09-16 @ 22:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0