UTERITT

Skulle bara ta det lite lungt idag så jag tänkte att jag och vitnos skulle rida en sväng runt Marby (ett litet bostads område). Det gick ju... Aaa.. Sudär.. Han brukar ju vara snäll och är INGET tittig när det gäller hoppning men nu var det som så att det var en brunn precis vid väg kanten och det är fri sikt till den säkert 60 meter innan. Först stannade han och skulle gå hem så fort han fick syn på brunnen. Sen när vi kom närmare och han i princip skulle gå förbi kommer en katt fram precis vid brunnen som gör att vitnos blir ap-rädd så han vänder tillbaka och sticker en bit.
Envis som jag är skulle jag inte ge mig men efter att ha sett katten fick han ännu mer spöken i huvudet. Han gick i princip 2 steg frammåt och 6 bakåt, ner i dikena, upp från dikena osv.. Till slut när vi hållt på i 15 minuter fick jag trav/galoppera förbi :S Hade inte fått föri honom annars.. Resten av uteritten var an snäll och lugn tills vi kom till en as brant uppförsbacke. Då går det två par framför oss och när de är höst upp (jag och vitnos var några meter bakom) så ser de oss och går då in bland buskarna för att lämna plats åt oss. Väldigt snällt men då blev han SKIT RÄDD för att de stod i busken och tryckte! Haha.. Somtur va gick han förbi de ganska snabbt ändå..
Jag förstår att människor som ser oss komma och rida vill vara snälla och lämna plats men det ÄR mycket bättre att bara stå still där ni är. Annars undrar hästarna varför ni beteer er annorlunda och blir då rädda.

Men men.. Han är annars väldigt snäll att rida ut på och är normalt sett inte så tittig men han börjar väl få lite höstkänslor han med :)
Nej, nu ska jag till dietisten, andra gången gillt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Låter som min och tin tin's uteritter :P Han är en skitcool häst i övrigt, men inte vid uteritt. Trafiksäker är han dock, det är allt det andra i naturen han är rädd för.



btw, tack! din blogg är också fin =)

2009-10-20 @ 13:24:00
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Emelie

Haha, det roliga med vitnos är att han inte ens är tittig normalt sett förutom den där jävla brunnen :P

2009-10-20 @ 18:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0