TÄVLINGSDAG NR TVÅ

Hej bloggen!

Sorry för dålig update men ni vet ju att jag har tävlat. Idag gick det ok.


110 cm: Vi gjorde det somär absolut förbjudet, nämligen att riva första hindret!! Han var inte riktig igång och såg hindret ganska sent. Därav petet. Resten av banan felfri.

120cm: Det var en tidshoppning. Fick dock två pet på en linje medoxer 3 galopp språng till räcke. Han blev lite het och jag fick inte riktigt tillbaka honom, därav petet. Han har svårt att hålla reda på sina fötter när han inte är i balans. Men det kommer väl bli bättre sen med styrkan när han blir starkare och jag säkrare. Resten av banan jätte fin.


Igentligen var 120 cm klassen den bästa av alla tre trots peten. Dock var den ganska svår. Litet ridhus, två olika kombinationer med relaterat avstånd efter sväng direkt efter, tight och trippelbarr. Behövde inte ens vara nolla för en placering utan räckte med 4 fel. 
Men jag hade iallafall ett bra flyt runt hela banan och det hela flöt liksom bara på. Ibland kan det faktist vara så att det är bättre att gå ut med 8 fel än en dålig nolla. Sen kan det alltid bli bättre, men jag är skit nöjd med tanke på att det är andra gången vi rider 120! Jag måste bara tillägga att jag iallafall fick beröm av banbyggaren Sara Brink även om jag aldrig pratat med henne. Jag skulle bara fråga hur dags klassen började och då sa hon att hon tyckte att vitnos hoppade fint klassen innan. Kul att höra från någon "okänd". 
I morgon får vitnos vila. Sedan nästan vecka väntar vår sista tävling för i år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0