TÄVLINGSDAG NR 2 AVKLARAD

Hej på er!

Har vart dålig uppdatering denna helg med tanke på att jag har tävlat. Men nu är jag tillbaka :)

Idag red jag två klasser. Började med 115 cm. Det gick väldigt bra, fick dock ett ner på det lättaste hindret på hela banan :S Men det var mitt fel, kännde inget direkt avstånd så jag låg lite stort (=lång häst), därav petet. Annars fin.

Debuterade även 120 cm. Där var han ÄNNU finare!! Det var inga som helst problem, han hoppar bara bättre ju högre det blir. Fick in en jävligt bra känsla, red hela banan felfritt förutom sista linjen som jag fick ett pet in i kombinationen. Han hoppade så stort på hindret innan så jag hann inte riktigt få tillbaka honom.
Han måste vara i balans annars har han än så länge lite svårt att hålla reda på sina fötter. Men det gör inget, sånt kommer med tiden när han blir starkare.
Jag testade ju somsagt det nya bettet på honom idag och det ska jag börja använda varje gång jag hoppar. Det andra vart han så jävla framtung och hängde i handen medans detta gjorde att han inte hängde någonting alls.
Nu kunnde jag rida på mycket mer eftersom jag kunnde få tillbaka honom mycket lättare.

Snart, snart hoppas jag att nästa nolla kommer. Saken med mig och vitnos är att jag lika gärna kan sätta nästa nolla i 120 lik väl som 110. Det är liksom inte hindrena som är något problem utan imellan hindrena. Sen är det inga stora missar jag gör men eftersom han fortfarande är så pass grön på tävling så krävs det att jag är 110%. Annars är det lätt att få med sig en om. Men hoppa, det kan han!

Jag har försökt ladda upp filmen men det går inte. GRRR. Hoppas det fungerar i morgon, annars får ni se någon bild.


Kommentarer
Postat av: tess

har lite (kassa) bilder på er från 115 klassen :)

2009-10-11 @ 19:44:44
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha jasså! Tog du korten eller?!

2009-10-11 @ 21:06:35
Postat av: tess

pappa fotade o han är inte så hajj på kameran :P hihi men du kan få dom om du vill? skriv en adress ja kan skicka dom till bara =)

2009-10-12 @ 14:53:34
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ok, vad snällt! Om du orkar och har tid får du gärna skicka över till [email protected]

:)

2009-10-12 @ 19:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0