EN VACKER TISDAG

Gud vilket mysigt höst väder vi har idag! Jag tog ut vitnos och red på fältet. Han är skit fin när jag rider där nere och underlaget är perfekt. När jag började rida honom för några månader sedan var han sjukt stark och det gick inte att påverka honom ett dugg. Men nu har jag ridit mycket ute och han har fått lära sig lite vett och ettiket att man inte kan gå hur man vill bara för att man inte är i ridhuset.
Jag är faktist väldigt noga med att hästen ska lyda oavsett om du rider inne eller ute. Jag skenar aldrig runt i galopp på fälten heller utan det ska hela tiden vara kontrolerat och hästen ska jobba. 
Diciplin ska det vara ;) 
Här får ni se vitnos schema för veckan.

Måndag: Jobba på fältet

Tisdag: Hoppträning

Onsdag: Vila

Torsdag Dressyrträning

Fredag: Rida igenom honom och känna att han är mjuk en kort stund

Lördag: Tävling

Söndag: Tävling


Tog en bild från hästryggen, visst ser det mysigt ut?



 

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud så sugen jag är på att rida, så länge sen! :)

2009-10-05 @ 18:30:18
URL: http://malingranlund.webblogg.se/
Postat av: Emma - Foton m.m.

Är det din egna häst :)?

2009-10-07 @ 15:24:57
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, det är min egna :)

2009-10-07 @ 17:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0