DRESSYR TRÄNING

Glömmde ju skriva om dressyrträningen förut! Var även någon som ville att jag skulle skriva lite mer om hästar osv. Jag tycker att det är skit kul när ni säger till om ni vill läsa om något speciellt:)
 
Idag tränade vi mycket övergångar. Först från trav till skritt, skritt till trav. Då är det inga slarviga övergångar vi pratar om. Utan en ordentlig halvhalt så att han jobbar med bakbenen ordentligt och håller balansen. Sedan red jag galopp till skritt. Tycker att det är ganska svårt att få till det där.. Jag kommer liksom aldrig till skott med övergången. Men några fina nogranna, övergångar som vi lyckades med.
Tränade även endel bakdelsvändningar. Jag får verkligen inte sitta med handbromsen i där vilket jag lätt gör. I slutet av passet red jag sluta på diagonalen i båda trav och galopp. HAN VAR SKIT FIN! När jag red i galopp skulle jag rida sluta hela diagonalen fram tills några meter innan spåret, skulle då ställa om honom och byta galopp.
Normalt sett tränar jag i 45 minuter men han var så fin idag med så vi körde bara 30 minuter. Visserligen var jag totalt död efter passet ändå:P Det är ju inte lite häst att rida ihop direkt.

Såhär ser vårt schema ut denna vecka:

Måndag: Dressyrträning för Karina Möller

Tisdag: Rida ut i skogen

Onsdag: Hoppträning för Pelle

Torsdag: Vila

Fredag: Rida igenom honom lite i ridhuset

Lördag: Tävla 110cm

Söndag: Tävla 110cm, 120cm


Kommentarer
Postat av: tess

vart ska du i helgen? :)

2009-10-20 @ 07:17:58
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag ska tävla i västervik

2009-10-23 @ 08:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0