GLAD NYHET

Jag har en rolig nyhet att berätta. Det har kommit en ny häst till familjen Mäntynens ägo. Eller syrrans ägo rättare sagt! Han heter Artax även kallad "norsken". Han kom till Pelle som saluhäst från Norge och somvanligt visste väl ingen vad han hans namn var därav smeknamnet. Samma sak gäller ju vitnos som igentligen heter Beli Belac.
Han är född 2003 och är alltså 6 år. Han är efter Stakkato (samma hingst som Svante Johanssons hingst Sant Amor är efter.) och Contender.
Han köptes som föl hos Ehning till Norge. Där tävlade han upp till 120 cm klasser och var med i Spektrum. När har vart hos Pelle har bästa Johanna tävlat honom några gånger med nollor i 120 cm. Nu har har dock inte gjort alls mycket på ett tag så det är mycket att jobba med. Framförallt i dressyren. Sen är det bara ut och träna att rida borta eftersom han är väldigt tittig. Han hjärta stannar när han ser ett farligt hinder :P Men det är bara att träna så kommer det nog försvinna! De kommer nog få jätte roligt tillsamans sen när han sätter lite mer muskler och får komma ut och se världen igen!

Här får ni lite bilder på honom :) Han är väldigt stor eller hög rättare sagt (har inte mätt honom men han är högre än vitnos) däremot är han mycket nättare än min häst.





Kommentarer
Postat av: Carro-Noak

nej vad roligt för din syster.Shit jag känner inte igen mathilda det e väl hon på bilden tillsammans med hästen?Hur många hästar har ni genom familjen som e era då?

2009-11-06 @ 12:08:50
Postat av: Emelie

Ja det är hon på bilden! Vi har 3 st men ska nog bara ha en varsin tävlingshäst framöver.

2009-11-06 @ 12:13:57
Postat av: Pernilla

Va kul! :) Jag älskar stoooora höga hästar :D



En liten nyfiken fråga bara, som är rätt intressant faktiskt.. Tycker jag :)



Hästsporten är ju typ dyraste sporten och det jag undrar är vem som finansierar allting runt just din häst? Inköp av häst, stallhyra, träningar, försäkringar, utrustning o.s.v, vem betalar?

2009-11-06 @ 13:06:52
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: "bästa Johanna"

Tack för uttrycket Emelian :) Du är också mycket mycket bra, och betyder sagolikt mkt för mig ;) jag tror det blir super, man måste ha en otrolig kärlek till Norsken och älska han även när han sätter sig på tvären och låta han göra lite som han vill, förutom att stanna eller springa på sidan av hinder ^^ Då kommer det gå klockrent ! ;P See ya soooooooon

2009-11-07 @ 01:02:09
Postat av: Emelie

Det ska han få Johanna, det lovar vi!! Ja det hoppas jag verkligen att vi gör. Vi behöver ha dig i Marby ju :)

2009-11-07 @ 08:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0