Visst ja

Glömde ju skriva om Lotta Björe träningen som syrran var med på ute på Vrf. Vill först påpeka att jag fick på transporten hela själv och körde hela vägen (så nu tjejer kan jag köra husvagnen om vi ska campa i sommar haha).  När vi kom dit var det lite föresningar, fick vänta ett tag tills det var dags att börja rida. Jag hjälpte syrran upp och gick sedan och satte mig på läktaren.
För det första måste jag påpeka att de var SEX personer i en grupp vilket är alldeles för många. Både syrran och jag hade skyhöga förväntningar eftersom att alla säger att hon är sådan bra tränare osv. Men det roliga var att det enda de gjorde när de red fram var att rida runt på en volt i trav och galopp. Minska och öka volten.
Sedan var det dags att hoppa. Det stod en bana uppe men först hoppade de fram på alla hinder en gång i olika "faser". Efter varje gång de hoppat skulle de rida fram till Lotta Björe och prata om vad som var bra och inte bra. Det roliga var att under tiden när hon stod och pratade med ryttaren så hoppade ju nästa ryttare! Så hon tittade inte ens hela tiden när den andra red eftersom hon stod och pratade med föregående ryttare. Efter de hoppat igenom alla hinder hoppade de hela banan. Samma sak där att de skulle prata efter man ridit hela rundan. Det enda hon sa till syrran var att hon skulle spänna åt hackamoret och rida lite lugnare. Inget mer. Och detta under hela lektionen.
Det känndes inte alls som hon var engagerad för fem öre. Och eftersom de var 6 st i gruppen så fick de stå och vänta i ca 4/6 av tiden. Då kostade lektionen 440:-. Inte värt pengarna!
Dessutom så tycker jag att de som satt på läktaren skulle kunna sluta snacka skit och spekulera i en massa. De satt nämligen och påpekade syrrans jacka som hon red med (skogslottens lag jacka), hur hon kunnde ha på sig den när hon kom till vfr och tränade, klagade på en annan tjejs skor som hon red i, spekularede i om inte vi är hos Pelle och en massa annat skit. Detta var då inga barn eller ungdommar utan vuxna människor. Säkerligen avundsjuka. Men en sak kan jag säga att man kännde sig inte alls välkommen till vfr eftersom vi inte rider för de.
Och faktum är att det Lotta sa under en hel lektion får vi höra under 1 minut på en vanlig hoppträning hemma för Pelle.
Jag är så jävla glad för att jag rider för skogslotten och står ute på Marby!! Men även detta var en erfarenhet.. Lotta är säkert bra om man rider för henne i mindre grupp lite mer kontinuerligt för jag gillar hennes ridlära.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är nog det värsta med ridsporten, att det ibland är lite för mycket skitsnack. Känner själv igen det, lite synd att det ska vara så. Hoppas att din syster känner att hon fick ut något av träning iaf.

2009-05-17 @ 23:35:19
Postat av: Emelie

Ja, usch vad jag hatar sådana människor som snackar. Rider du också eller?

2009-05-18 @ 11:23:59
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte lika mycket som för, hade tidigare häst men tiden räckte tyvärr inte till så nu hjälper jag mer vänner med deras hästar. Måste dock säga att jag saknar att ha egen häst speciellt nu när det börjar närma sig sommar. Hoppas det går bra med nya hästen, himla fin på bilden!

2009-05-18 @ 23:08:46
Postat av: Anonym

Inte så mycket nu mera, sålde sista hästen i höstas då tiden inte riktigt räckte till. Men måste säga att jag saknar det enormt nu när det börjar bli sommar. Hoppas det går bra med nya hästen, himla fin!

2009-05-18 @ 23:11:43
Postat av: emelie

Ja, det tar ju väldigt mycket tid. Vitnos min nya är jätte fin! Hoppas på en tävlingsdebut för oss snart med om allt går inom planerna:)

2009-05-19 @ 12:29:22
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: Anonym

SKOGSLOTTEN ska det vara! ;D

2010-05-10 @ 13:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0