FREDAG-TÄVLING

Godkväll

Äntligen är jag hemkommen. Har vart en lång dag i stallet. Först rida Hilton och fixa med honom och efter det göra iordning Vitos inför våran lilla tävlingsdebut :) Och vet ni vad? Han var skit duktig!! Jag är så glad och stolt över honom! För det första så ogillar han när man håller på och lyfter hans bakben så transport skydd är bara att glömma. Men jag fick på de och han kunnde til och med gå med dom! Kanske låter helt sjukt men förut så dog han bara man satte på vanliga benskydd.
Han var snäll att köra i transporten och gick in direkt.
Normalt sätt är han ganska lugn och lite loj hemma. Men så fort jag satt upp började han tackta ner till framridningen. Han var hur jävla glad som helst!! Dock kännde jag på honom att han var lite spänd osv men det får man ta såhär i början.
Framhoppningen hoppade han bra på. Däremot så var han så glad at han bockade och sparkade bakut X antal ggr inne i ridhuset! Till och med nära att träffa en man som stod där inne :O
Väl inne på banan lämnade han allt det där buset bakom sig. Han var hur cool som helst! Fick 4 fel (en rivning) men den får jag ta på mig. Red som en jävla kratta och kom alldeles för nära hindret. Fanns liksom ingen chans att han skulle kommit över utan att riva. Resten av banan gick vi felfritt. Jag är dock inte något vidare stolt över min ritt... Visste inte riktigt om jag skulle ta tillbaka honom lite eller bara galoppera på. Så det blev lite både och typ. Hm... Vet inte riktigt vad jag höll på med men så är det! Nu har både han och jag vart ute en gång tilsammans och lärt känna varanndra ytterligare lite till.
På söndag rider vi en till 110 cm klass.
Syrran tog inga kort (!!!!) men pappa filmade med sin mobil. Ska se om jag kan lägga upp den om jag nu fattar hur man gör (troligtvis inte). Annars får ni hålla er tills på söndag då jag ska se till att det blir kort tagna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0