PERSONLIGT INLÄGG

Åhh, vet ni vad jag hatar?! Personer som tycker synd om sig själva! Jag tål de verkligen inte! Jag anser att var och en har samma möjligheter att göra vad man vill med sitt liv. Sen kan det mycket väl vara som så att vissa har det enklare än andra men vill man något ÄR värt att kämpa!! 
Lika dant när det gäller jobb. Jag förstår mig inte på de som är så missnöjda över sina jobb och tycker att de tjänar dåligt, sitter och klagar och gnäller på rasterna. Vi bor faktist i Sverige och alla har rätt till utbildning osv! Man väljer själv vad man ska bli/vill göra med sitt liv! Om man är missnöjd över något i sitt liv, GÖR DÅ NÅGOT ÅT SAKEN! Det går inte bara att åka på ett bananskal och tro att saker och ting ska lösa sig. Det trodde jag förut men har insett att så är inte fallet. Nu när man har gått ut skolan får man ta saken i egna händer och visst, jag är realist men varför låta någon stoppa dig från det du vill göra? Varför strunta i att satsa på det man vill göra bara för att någon annan inte tror på dig?

Aja, känner ni igen er? Igentligen tror jag att vi alla har vart där någon gång (även jag) men jag tycker at det är skillnad att ha vart där och sedan ta tag i sig själv och göra något åt saken än att fortsätta leva på det viset och tycka så extremt synd om sig själv. Och om du nu är en av dom, upp med hakan för fan och börja lev livet! Tick tack....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0