HOPPTRÄNINGEN FÖR ROBERTO







Godkväll! Jag vaknade nyss, var så sliten att jag var tvungen att sova middag. Igår var vi iallafall och tränade för Roberto Christofletti ute på Ekenryttarna. Jag hade laddat film kameran och allt men pappa "glömde" att filma!! Somtur va så var Maoud med och tog några kort (tack) :)
Det var verkligen skit kul att få åka iväg och träna och höra någon annans åsikt eftersom detta var första gången för mig och vitnos. Vi var 4 personer i min grupp, det var jag, syrran, Mia och någon annan kille. Träningen hölls på engelska eftersom han inte pratar svenska (han kommer från Italien). Min engelska var väldigt ringrostig eftersom jag inte kan några som helst rid termer men det gick faktist väldigt bra ändå. Hnan pratade så man förstod och var väldigt lugn och tydlig.

Vi började med att jogga fram. Då stod han och tittade några minuter för att sedan ropa in oss en och en och säga vad han tyckte att man skulle ändra på. Sedan började vi rida över upphöjda bommar vilket gick väldigt bra. Sedan skulle vi gå över och travhoppa vilket vi inte alls är lika bra på :P Vinos känndes som en stor klump och jag kan bara tänka mig hur det såg ut :P Att travhoppa är inte direkt hans starka sida om man säger så (ser knappt ut att han ska komma över:P).
I slutet hoppade vi iallafall en bana. Jag var lite spänd i min kropp och red inte alls så bra som jag gör hemma men jag är nöjd ändå. Har ju tidigare haft problem att rida när folk tittar och det var ju endel som stod och tittade därav brast min koncentration alldeles för ofta och myckt men det är skitbra träning för mig!!! Jag måste lära mig att rida även om folk står och tittar.
I vilket fall tyckte Roberto att vitnos var en fin och trevlig häst, det jag ska tänka på är att jag ska ha honom i lite högre form och mer rak, att jag är för rak i ryggen när jag rider mot hindrena och mina skänklar ligger inte riktigt intill honom, de måste bli mycket stadigare. Jag ska träna på att hitta en bättre galopp (det jobbar vi ju på hemma) som är mer snärt utan att det går snabbare. Han sa själv att vitnos är en väldigt stor häst och han förstod mitt problem som jag har med galoppen. Men det är bara att träna så kommer det bli bättre med tiden!!

Jaa... Det var iallafall en liten sammanfattning av denna träning.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gud så besviken jag är att jag missade träningen! :( verkar ju ha varit jättebra.. Va vit han är din häst :D Hur lyckas du? Tin Tin är JÄMT skitig, vad jag än gör :)

2009-12-06 @ 23:41:29
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Emelie Persson

Vad intressant att höra att det gick så bra! Va skönt att det gick så bra som de gjorde också :) (Y)

2009-12-07 @ 09:47:01
URL: http://absolutpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0