HÄSTAR OCH ÅTER IGEN HÄSTAR

Heeej!

Kom precis hem från stallet. Hopptränade i morse och det gick bra. Dock så lät jag honom mestadels vara, försökte att bara rida på framåt och få en naturlig bjudning i honom. Däremot kännde jag att om jag hade satt mig ner i sadeln och börjar jobba honom som jag brukar så fanns tendenserna fortfarande kvar sedan igår. Men idag red jag i en lättare sits och då hoppade han plötsligt mycket bättre. Så vi kom fram till att jag ska börja hoppa honom så så slipper jag bli så "på" och "av" mellan och emot hindrena. 
För övrigt hoppade vi bana idag med endel tuffa svängar, trekombination osv osv. Men idag känndes det bra, jag hade en bra känsla. 
Efter hoppningen red jag och syrran ut. Jag red på hennes nya häst Artax för första gången! Dock blev det bara skritt eftersom det är så dåligt underlag ute nu vart man än rider. Svin kallt var det iallafall!! 

 Nu ska jag äta lite pasta och sedan ska jag in till stan och hämta två par byxor som skräddaren sytt in. Ikväll blir det julbort med jobbet och sedan utgång! Vi hörs senare :)

Pusss


Kommentarer
Postat av: jenny

söt pålle =) vilket stall är det ni står på?

2009-12-15 @ 11:16:58
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0