Hoppträning

Kom nyss hem, har redan vart i stallet. Började med att hoppträna Hilton för Pelle. Idag satte vi på hackamore igen för att testa om han vågar "ta tag" i hindrena lite mer (jag red på hackamore i nästan ett halvår men sista halvåret har jag hoppat på bett). Det gick ju lite vilt till... Han blev tvärt om mot var han är på bett. Svin stark och fick knappt in alla galopp språng jag skulle ha imellan hindrena. I slutet blev han dock mycket lydigare, nästan för lydig. Träningen i sig gick väl sudär. Blev endel stopp och kom fel på några hinder så det känns väl inte kanon inför helgen direkt eftersom det är en jävla stor utebana tävlingen hålls på och han då kommer bli dyng stark. Men jag ska göra det bästa av situationen. Inte tänka negativt, bara positiva tankar. Men jag kan ju inte undgå att det hade vart skönt o kunna träna en gång till innan vi åker med tanke på att jag inte hopptränat på ett tag. Men men så är det!

Efter Hilton red jag lite dressyr på Vitnos. Han var fin. Det tråkiga är att han kanske åker till Norge i morgon :( Han är ju till salu och det vet jag ju om men jag kan inte rå för att jag fäster mig vid honom ändå. Men ingenting var säkert än. Jag hoppas såklart att han stå kvar i sin box i morgon när jag kommer till stallet :)

Idag är det min lediga dag så nu ska jag fortsätta med mina byxor som jag inte hann klart igår och sedan ska jag nog lägga mig och sola i det fina vädret!

Blir det party för eran del ikväll?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0