Låång promenad

Nu har jag precis gått en låång promenad på 55 minuter i skogen med min älskade hund Totte. Jag älskar verkligen att vara i skogen. Jag älskar att vara på landet. Samtidigt som andra halvan av mig älskar att vara inne i stor stan, glamour, shoppa, festa och allt vad det innebär. Jag känner mig ganska kluven. För jag vet inte vad jag vill. Vill jag bo i storstan eller vill jag bo nära djur och natur?!
En sak vet jag iallafall att jag älskar sveriges skärgård. Vi ska vara stolta över den. Det är så himla fridfullt att vara ute på landet, speciellt på sommaren och våren. Jag har faktist tänkt på det varje gång jag har vart ute och sprungit i skogen. Och vad är härligare än att sitta på sin stjärnas rygg och fara över de gröna fälten?
Oftast är man ju antingen eller. Men det bästa jag vet är att gå runt i fula myskläder hemma helt osminkad. Men vissa dagar finns det inget bättre än att få göra sig fin och gå i de där osköna kläderna. Jag kanske är konstig. Vad vet jag. Men jag undrar verkligen hur mitt liv kommer se ut om 20 år. Kommer jag jobba som veterinär och bo i ett stort fint hus ute i skärgårn eller kommer jag göra karriär i storstan? Frågorna är många. Men jag tror tiden utvisar det. Man ska tänka såhär; ta de chanser du får. För det är de du inte tog, som du kommer ångra.
Men den meningen avslutar jag detta blogg inlägget.


(Bilder från stallet.)

image140

image141 <--- Söta tjocka Emil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0