THE FABOLUS LIFE

Ska jag vara helt ärlig så har jag inte tänkt så mycket på saker och ting när jag har varit här.
Men innan jag skulle sova igår såg jag lite på Titanic som visades på tv:n.
Jag kom och tänka på att ibland måste man våga chansa och ta steget ut. Varför inte öppna ögonen och upptäcka världen. (Nu menar jag inte att hitta killar) Det finns så otroligt mycket att se.
Jag tror inte att man ska vara rädd för att göra nya saker. Livet kanske tar en helt ny vändning och det blir till något positivt. Mår man bara bra själv faller nog allting på plats sen.
Det är så lätt att sitta hemma i norrköping och se möjligheterna rinna förbi för att man är för feg för att våga göra något. Kanske för att man är så trygg hemma. Man vet ju aldrig riktigt vad som väntar runt hörnet.

Äh igentligen vet jag inte vad jag vill komma med det här. Det jag skulle säga var att Rose (i titanic) som var en rik kvinna vågade släppa taget och riskera allting hon hade för att göra det som känndes rätt när hon sa att hon ville vara med Jack. (Leonardo Dicaprio) Ärligt är inte han guds skapelse i den filmen?!
 
Tänk om man själv kunnde vara lika stark som hon. Men å andra sidan, vad vill jag? Vill jag flytta till stockholm och jobba inom mode branchen kanske? Eller varför inte utomlands? Kanske med djur? Inte vet jag. Ju mer jag funderar ju mer osäker blir jag. Kanske är bäst att stanna hemma och vara som alla andra?


Slut.  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Djupt tänkt :) Bra saker att fundera över!
Jag börjar faktiskt sakna dej lite nu, hihi ses snart!

2008-03-25 @ 20:32:17
Postat av: Anonym

tveka inte o gör de du vill istället, de värsta som kan hända är att du hammnar hemma i norrk igen, sen är de bara o hitta nästa möjlighet. o som sagt, det är de värsta som kan hända, men då har du ialla fall försökt, de kan trots allt bli skiit braahh. o första steget kan ju vara sthlm, o steg två utomlands kanske. Du har ju inget o förlora på de, speciellt inte när du är ung också. ha de så bra blondiie :D

2008-03-25 @ 23:00:20
Postat av: Linnea

Det är alltid värt att testa om de inte funkar så går man bara tebax igen, Ja vet att d skulle klara di bra va d än gjorde =)
Hoppas allt e bra me dej annars gumman!

xoxox Linnea

2008-03-26 @ 02:11:33
URL: http://ahle.blogg.se
Postat av: emme

Tack för era snälla kommentarer :)
Och hoppas du har det bra linnea!

2008-03-26 @ 13:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0