Cirkus

Usch. Nu har den där förbannade cirkusen kommit till smedby igen. Förut när jag var lite älskade jag cirkusar. Men nu på senare dagar förstår jag inte vad det är som är så roligt att sitta och titta när djuren tvingas att utföra onaturliga rörelser. Hela grejen med att de transporteras runt hela sverige och uppträder i stort sett varje kväll i veckan gör mig illa mående. När får djuren gå i en vanlig hage och bara vara djur? Never. Usch, jag blir så arg. Vissa människor påstår att djuren inte far illa men om jag ska vara ärligt tror jag att djuren hellre skulle leva ett normalt liv än att springa runt på en liten arena och visa upp sig för folk. Enda anledningen till att djuren gör det är för att de måste. De mutas med godis och mat för att utföra saker.
Ja mena en elefant. Är det naturligt för dom att stå i en trång lastbil och åka runt ihela sitt liv och visa upp sig för människor  och sitter och skrattar på bänkarna?

Det jag ville säga med detta inlägg är  att det är djurplågeri!!!

Om ni vill hälpa djur och natur, gör då som mig och bli medlem på www.wwf.se . Skänk 100:- i månaden och du gör en stor insats för våran planet och framförallt för de utrotningshotade djuren!

Kommentarer
Postat av: karin

Ja usch jag håller med dig! Stackars djur! :/

2008-06-03 @ 17:45:09
Postat av: Emme

Mmm det är bra att någon håller med mig! Alla andra verkar ju bara tycka att det är kul =/

2008-06-03 @ 22:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0