BESVIKEN OCH LEDSEN

Hej..

Kom precis hem från skolan. Jag behöver väl inte ens säga hur det gick på provet?! Alltså, vi fick förra årets prov i måndags så vi kunnde träna på det hemma och se hur det var uppbyggt. Jag räknade igenom det hemma och det gick faktist jätte bra (!) . Men det provet vi fick idag var sååå mycket svårare! Jag var tjutfärdig när jag lämnade salen (först av alla). Jag lägger ner all tid jag bara kan på matten, jag har valt bort mitt sociala liv nu under tiden som jag pluggar, rider alldeles för tidigt på morgonen enbart för att jag ska kunna plugga efter jobbet men ÄNDÅ går det åt helvete! Jag blir bara så jävla ledsen! Okej om jag kännde att jag kunnde ha pluggat mer men jag har och gör verkligen mitt bästa! Sådana här dagar saknar jag verkligen att kunna leva ett "vanligt" liv då man träffar sina vänner på en fika, har en slappdag hemma och gör bara vad man vill. Inte leva efter ett jävla schema där minuter räknas. Jag har hela tiden tänkt att jag bara pluggar matte nu under en period för att peppa mig själv. Visst, skulle jag få ig i kursen kan jag alltid läsa om den i vår men helt ärligt talat vet jag inte om jag skulle orka leva såhär ett halvår extra. Jag vet att jag inte ska ta ut något i förskott eftersom detta bara var delprov men det nationella provet som vi har i december lär ju inte vara lättare. Självklart kommer jag kämpa vidare för jag skulle ALDRIG ge upp men just nu känns det bara tufft och jag är faktist lite ledsen måste jag erkänna. Jag har rå pluggat, tog till och med ledigt från jobbet idag för att jag skulle kunna sitte hela dagen och om jag ska vara ärlig kändes det faktist ganska bra och jag trodde att jag kunnde det mesta. Det känns verkligen som att jag lägger ner hela min själ i allt jag gör men ändå går det inte "framåt". Det här blev visst lite mer privat inlägg och kanske inte alls så roligt att läsa men anledningen till att jag började blogga var just för att få "skriva av mig". Det har jag gjort nu. Tack för ikväll... Hoppas på en bättre dag imorgon..


Kommentarer
Postat av: Anna

you can do it ! ett tips är att kolla igenom delprovet ordentligt o se vilka områden de va du inte klarade och få extra hjälp med dom till nationella då du klarar de andra delarna på egen hand. =) hoppas vi ses på onzda ikväll och du inte sitter hemma och pluggar matte ! life is to short gumman

2010-09-29 @ 20:39:19
Postat av: Carolina

http://www.mattecoach.se/ gå in på den sidan och se om det kanske är något för dig om du behöver hjälp med matten,fick tipset av en vän för ett tag sen.Jag förstår att du blir ledsen när det inte går som man vill.men jag hoppas att det går bättre för dig nästa gång.

2010-09-29 @ 21:41:10
URL: http://lovelyrose.blogg.se/
Postat av: Anonym

what doesen't kill you make you stronger!

2010-09-30 @ 00:39:14
URL: http://kiinez.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så tråkigt :(



Jag satt själv på kvällarna på Komvux under ett år och läste upp betyg (jobbade 5.45-12.15 och pluggade 18-21 2-4 dagar/vecka). Det var väldigt tufft ibland, men värt det i slutet



Som du skriver så är det nationella provet kvar och se istället det här provet som en övning inför det. Nu kommer du få tillbaka ett prov som var svårt och har det också att öva på

2010-09-30 @ 07:27:18
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0