HOPPTRÄNING

För det första vill jag säga att jag håller på att frysa ihjäl. Vilket jävla väder vi har här i norrköping idag! Spöregn, hagel och sviin kallt..
Klockan 9.00 var jag framriden och klar för att börja hoppträna. Pelle var i tid också vilket inte händer så ofta ;)
Började med att galoppera över tre bommar på raken på båda långsidorna innanför spåret. Ena långsidan var det skit kort mellan bommarna och på andra var det skit långt. Men det gick bra. Det är ju det jag har tränat mycket på den senaste tiden att kunna korta och länga sprången utan att tappa spänsten i honom. Kul med framsteg för detta hade verkligen inte gått för några veckor sedan.
Efter uppvärmningen satte han upp studs och kombinationer. Det gick fan as bra idag! En av serierna var studs och sedan tre lugna språng till en stor och jääävligt lång oxer (kunnde nästan tro att det med var studs:P) och vitnos hoppade så jävla fina språng! Han öppnade upp sig rejält bak och hoppade upp sig mycket bra.
Får jag bara honom smidig och lydig så har han hur mycket kapacitet som helst. Bara att fortsätta träääna och återigen träääna. Ibland vet jag ju hur man kan känna att all träning är förjäves när man har vissa perioder när det går dåligt. MEN det lönar sig alltid i slutändan!

I morgon blir det dressyrträning. Hoppas det går lika bra. Igentligen blev träningarna för tätt denna vecka men det gick inte att få ihop det på något sätt. Å andra sidan ska ha klara av att gå meeting senare så det är bra träning. 

Nu ska jag ta en dusch. Vi ses senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0