-6 GRADER

Fy helvete vad kallt det var att rida imorse! Visserligen red jag i ridhuset men det var as kallt där med. Ni vet när fingrarna fryser till is och sen när man han börjat rida och man kommer igång sticker det och värker i fingrarna när de börjar värmas upp. Uhh.. Inget roligt. Dock börjar vitnos gå bättre och bättre nu igen. Idag var första dagen som han inte bråkade något alls eller reste sig på bakbenen. Känner att jag börjar få upp honom i formen och få honom hyffsat mjuk där. Det svåra är att rida så jag får ett bra stöd när han är där. Antingen har jag för lite eller för mycket. Men i slutet hade jag ett ganska bra stöd tycker jag. Dock är vi inte "i form" än men det börjar gå framåt vilket är skönt :)
Gjorde även några galopp ombyten i slutet av passet. Han bytte bra två gånger i vänstervarvet dock inget rent byte i höger. Vi ha tränat ganska mycket förvänd galopp på honom den senaste tiden sen har han jätte svårt för att göra rena byten när han är i balans och form. Men det ska vi jobba på!

Hade ingen som kunnde ta kort på mig och vitnos så tog en bild på vårt ridhus istället. Haha, inte lika roligt att se men nu får ni göra det iallafall :P



När jag åkte till stallet var det världens snö oväder, vilket det är nu med men bara på sträckan upp till stallet så var det två bilar som kört av vägen.. Undra när det blir min tur? :S





Aja, nu ska jag blåsa håret och sminka mig innan jag drar till jobbet! Stan stänger klockan 21.00 idag och jag jobbar till stägning så vi får höras imorgon. Tror att jag kommer vara ganska trött när jag kommer hem. Men om ni har vägarna förbi, kom gärna in och säg hej :)

Kommentarer
Postat av: Emma - Foto m.m.

haha jaha ja, ska man kanske komma in till er o prova turen då ;D



Jaha är stan öppet så sent kanske man ska seom man hinner klart me uppsatsen o sen dra ner trill stan o shoppa lite julklappar :) Kanske kikar förbi o säger hej då :)

2009-12-17 @ 13:00:53
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma - Foto m.m.

haha såg att de där i slutet kunde uppfattas fel. Jag mena inte att säga "hej då" Utan att jag skulle säga hej om ja kom förbi :)

2009-12-17 @ 13:02:16
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Jenny

Okej, va synd om henne och lyxigt för er som får stå där ;)



Det där med när man tinar upp, fiiifan det gör ju så sjukt ont. Känns som att fingrarna brinner!



Kram!

2009-12-17 @ 13:48:24
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj! Lite läskigt med bilarna, tur att de landar mjukt. (: Här är det sinnes med snö. Jag undrar om jag borde ta pulkan ner till bussen? Jag kommer förbi och hälsar på senare ikväll, lite nyfiken på Whyredbrallorna.

2009-12-17 @ 14:03:38
Postat av: Emelie

Haha ja det gör de iallafall! Man lär väl förhoppningsvis inte skada sig lika mkt som om det inte vore någon snö! Sandra vi ses på lördag! Kram

2009-12-17 @ 21:22:55
Postat av: Bodil Hermansson

Hej! Jag söker respondenter till en fokusgruppsintervju kring marknadsföring och mode och känner att du skulle passa perfekt. Det kommer att ske i mellandagarna och är en avslappnad gruppdiskussion med runt 10 tjejer, snarare än någon hård utfrågning. Det är till min kandidat-uppsats i marknadsföring på handelshögskolan i Göteborg. Det kommer alltså att ta plats i Norrköping. Känner du att du skulle kunna avvara en timme mitt i julhetsen så skulle jag vara mycket tacksam. Skicka i så fall ett mail till [email protected] eller ring 0702-560675. Tack på förhand! //Bodil

2009-12-18 @ 13:02:45
Postat av: Johanna

Hahaha Hinderbyggnaden i ridhuset ser lika kaos artat ut som bilarna i diket ^^ ;)

2009-12-19 @ 00:53:37
Postat av: emelie

HAHA jag vet =)

2009-12-19 @ 08:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0