TÄVLING I SOMMARVÄRMEN

Hej hopp!

Idag är jag glad, eller nu är jag det rättare sagt. Morgonen började sisådär.. När vi hade åkt från stallet och var på väg till tävlingen så ringde Lotte och sa att jag hade glömt min ridhjälm i stallet. Som tur är hade syrran med sig sin så jag fick låna hennes bara det att den är typ 3 storlekar mindre så den satt uppepå ovanför huvudet :S

Sedan kommer vi dit, tävlingen gick otroligt segt och de körde typ 1 snart per timme känndes det som. Men det var bara att vänta. Sedan så bröt en häst benet när den hoppade inne på banan så den fick avlivas där, direkt på plats!!! :( Usch, fick dåliga vinnar i kroppen då och kännde för att åka hem. Det är nämligen andra hästen som dör på tävlingar som jag vart på. Inte alls roligt....

Men sedan efter några timmars väntan var det äntligen min tur. Vitnos känndes faktist ganska fin på framridningen. Han var liksom pigg fast "uppåt" istället för att vara pigg och "framåt". När jag kom in på banan (det var två inne sammtidigt på banan) så säger speakern till mig att jag inte får rida i kortärmat! Okej, då fick jag paniiiik! Jag hade ju fan varken kavaj eller någon långärmad med mig eftersom det bara var en lokal tävling! På alla regionala som jag har ridit så har jag ALDRIG vart med om att de har sagt nej till att rida med kort ärm när det är så varmt. Men som tur är finns det snälla och omtänksamma människor på denna jord så det var en mamma som kom springade till mig med sin dotters kavaj som jag fick sätta på mig snabbt som fan inne på banan.
Sedan var det min tur, satt upp en bra galopp och hoppade runt :) Fick 0+0 fel weiiii! Vi tar oss!
Nu blir nog nästa tävling Nykyrka tror jag. Bara att fortsätta att träna träna och återigen TRÄNA.

Kort kommer om några dagar. Tror jag ska beställa några av en fotograf som var där om det blev några bra vill säga.



NU- PARTY!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Alltså du får visst rida i kortärmat, jävla skitsnack!

2009-08-08 @ 21:04:10
Postat av: Emelie

Jaaa, jag vet!!! Idiot dommare det var ju för i helvete 30 grader varmt med :S

2009-08-09 @ 09:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0