TÄVLINGSDAG NR 2

Då var tävlingsdag nr 2 avklarad! I dag blev det ingen placering men jag är mycket nöjd ändå. Jag har en sån himla fin häst!!!
I 110 cm fick jag två ner i kombinationen. Vet inte riktigt varför, kanske borde ha gjort en halvhalt innan men resten av banan var han fin.
120 cm var ganska svår bana. Dock passar det mig bättre plus att Vitnos hoppar bättre när det blir högre. Dock trodde jag att jag skulle få lite problem ändå men han var så himla fin i den här klassen och jag hittade en bra rytm. Jag var alltså flerfri fram till SISTA hindret, då höll inte riktigt mina nerver, eller jag slappnade av och "åkte häst" vilket gjorde att jag fick ett stopp på SISTA JÄVLA HINDRET. Tog sedan om det och vi kom över. Jag inte missnöjd eller sur på något sätt. Visst är det synd eftersom jag var såå nära att sätta en nolla i den klassen men det går fler tåg! Han var otroligt fin resten av banan och jag kom bra till ridning, det är huvudsaken.
Detta var alltså vår sista tävling för denna säsong (som faktist gått väldigt bra). Har hunnit kvala till 130 cm och fått placeringar de 4 senaste tävlingarna vi vart på :) Nu väntar det ca 1.5 månad utan tävlingar. Han kommer att få gå lite lugnare några dagar men vi kommer även se till att träna hemma så vi är redo för höstsäsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0