ÄNDRADE PLANER?

"image" src="https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/292557/images/2011/img_2807_152699934.jpg" alt="" />
Tror det blir lite ändrade planer i Vitnos och min planering. Tanken var ju att VRF var vår sista tävling. Nu inser jag att jag faktist har missat en tävling i Mariefred som skulle vara bra för oss att åka på. Dock har Vitnos tävlat ganska mycket nu men jag ringde och råd frågade Pelle och han sa att jag skulle åka. Även om vi tävlat mycket så rider jag honom väldigt lite och lungt hemma i veckorna.

Veckans planering ser ut såhär:

Måndag: Vila
Tisdag: Uteritt
Onsdag: Lösgörande i ridhuset ca 35 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Fältet
Lördag: Trimma ca 35 minuter i ridhuset
Söndag Tävla

Har aldrig vart på den tävlingen så det ska bli spännande att få se något nytt :) Dock anmäler jag mig inte förren i slutet av veckan när jag ser hur vädret ska vara.
Föresten, måste bara tillägga; JAG ÄLSKAR ATT DET ÄR SÅ FINT VÄDER DE DAGAR SOM JAG ÄR LEDIG! NOT....

Kommentarer
Postat av: Kristin Mellqvist

Hej Emelie,

Jag ska med till Mariefred, men jag åker lördag i stället. Jag tror inte du behöver vara orolig att du rider/tävlar honom för mycket. Min filosofi är att det är djur som gillar och ska arbeta. Men självklart hinna få återhämta sig efter hårda pass, tävlingar etc. Men jag tror vi i Sverige rider våra hästar aldeles för lite egentligen om man jämför med utlandet. Vi behöver rida dom för att de ska muskla sig och bygga upp sig vilket då oxå förhindrar skador. Jag tror att det är de hästar som rids för lite och inte får möjligheten att bygga upp sig och bli starka som skadar sig. Men det är min filosofi ;-) Rid på du och lycka till!

2011-06-14 @ 12:24:03
URL: http://xtins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0