TÄVLING





Hej bloggen!

Det är en trött Emelie som sitter framför datorn hos mamma och pappa. I dag åkte vi somsagt till Gamleby som ligger precis innan Västervik och tävlade. Som vanligt blev vi sena så jag hann inte gå banan till första klassen men skit samma tänkte jag. Ingen ide att bli på dåligt humör för det, bara att försöka göra det bästa av situationen!

110 cm gick helt ok. När jag fick start signal blev Vitnos jätte rädd för ett naturhinder som stod inne på banan så han tvärstannade och vägrade att gå förbi (jag var tvungen att komma förbi för att komma till första hindret). Fick honom att skritta förbi och sedan när jag kom till första hindret hoppade han till som fan vilket jag inte alls var berädd på så ÄN EN GÅNG låg jag på halsen efter hindret. Fick snabbt räta på mig, försöka korta upp tyglarna och göra det bästa av situationen till hinder nummer två. Sedan flöt allting bara på. Nollade i grunden så i omhoppningen bestämde jag mig för att rida lite kortare vägar (dock inte skena som vissa gör). Vi slutade iallafall på 0+0 fel och en 5:e placering!

Sedan var det dax för 120 cm. Där var han igentligen snäppet finare än vad han var i 110 cm. Han var samlad, hoppade upp sig bra och var inte i en enda bom (inte ens ett naturhinder med bommar smala och små som pinnar som många andra rev). I slutet av banan var det lång anridning till en stor jävla mur. Jag som hatar murar! Har svårt att se avståndet på de.. I stället för att sätta mig ner i sadel, göra en halvhalt och samla upp honom så ställer jag mig lite upp i lätt sits, lägger fram handen och är helt passiv = stopp. I den klassen blev jag alltså utesluten. MEN det får jag själv ta på mig. Vitnos är ju en känslig häst även om han ser ut som en klumpeduns så jag FÅR INTE bli passiv och lägga handen, jag vet ju att han stannar då! ÄNDÅ gjorde jag det bara för att det var en förbannad mur. Haha! Hade jag bara ridit som jag gjorde på de andra hindrena hade vi säkert nollat. Aja, skit samma! Jag är nöjd ändå!

Nu blickar vi framåt, får se om jag kanske kan byta en tid som jag jobbar nästa helg, i såfall åker jag till Folkungabyggden (stavas?) och helgen efter det till Vikbolandet. Efter det får han lite vila från tävlingar då det är midsommar och veckan efter det åker jag till Peace And Love.

Nej, nu ska jag äta glass även om jag är laktos intolerant! I kväll eller i morgon ska ni få se våra nya jackor som vi fått in på jobbet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0