HACHIKO EN VÄN FÖR LIVET

Åh herre gud, tårarna rinner ner på mina kinder. Har nyligen sett filmen Hachiko som är baserad på en sann historia. Jag tänker inte avslöja vad filmen handlar om för har ni inte har sett den rekomenderar jag er att göra det inom en snar framtid. I korta dra handlar den om en hund som en man hittar ute på gatan, de får en väldigt speciell relation till varandra. Hunden börjar följa honom till tåget varje morgon och rymmer även hemifrån klockan 17.00 varje dag för att möta sin älskade husse på tågstationen tills en dag då husse inte dyker upp..
Åh det är en sån fin film och det skar i hjärtat när jag tittade på den. Jag sitter till och med och gråter nu när jag skriver det här. Vissa av er tycker säkert att jag är jätte löjlig MEN jag är verkligen världens djurvän. Djur står mig närmare om hjärtat än vad människor gör. Av att titta på filmen så kan även en icke djurvän inse hur stark kärleken kan vara mellan djur och människa.
Återigen, om ni inte har sett den, se den!! Aja, nu måste jag hämta lite papper så att jag kan torka mina tårar... Jag saknar min Totte ;(

Kommentarer
Postat av: Carro

Håller med dig om att den som inte sett den borde se den, är verkligen en sevärd film!

2011-05-02 @ 09:51:38
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: ouraka

pemme jag som inte är världens djurvän tjöt sönder mig den va så sorlig och fin! det är helt sjukt.....hoppas allt e bra puss

2011-05-02 @ 09:55:40
Postat av: Emeie

Shit oraa har till och med du sett den?! Det trodde jag inte :)

2011-05-02 @ 12:51:20
Postat av: ouraka

haha det var på flyget ner till thailand....inte självmant men den va så grym! :)

2011-05-02 @ 13:38:01
Postat av: Emelie

Haha ouraka jag tänkte väl!!

2011-05-02 @ 22:40:29
Postat av: Malin

jag har med sett den och jag började gråta jag med! :(

2011-05-04 @ 21:59:15
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0