2011-05-25


Hej!
I stället för att åka hem  efter jobbet och sura framför tv:n så cyklade jag ner till gymmet och tittade på tv:n medan jag körde kondition. I dag körde jag "treadmill workout" * 3.

Föresten, anledningen till att jag var arg tidigare i dag var för att jag hade jordens panik. I lördags när vi var hemma hos mig och festade kom sequritas hit för att någon idiot hade ringt och klagat på att vi kastade ner glas från balkongen! Jag sa självklart att fallet inte var så och frågade om personen från sequritas själv hade sett om det låg glassplitter nedanför balkongen och då svarar han nej. Dåså tänkte jag.. Sen i dag när jag kom hem från stallet möts jag av ett papper som någon kastat in i brevlådan. Då är det från föreningen jag bor i! Står bland annat "Detta är den andra anmodan om rättelse i detta ärende, första rättelsen erhöll ni 2010-05-31, om inte rättelse sker omgående kommer föreningen vidtaga rättsliga åtgärder mot er. Det kan komma att innebära att nyttjanderätten förklaras förverkad och avhysning sker". URSÄKTA!!! Visst, vi förde liv här i lördags natt, det nekar jag absolut inte till MEN jag har ALDRIG NÅGONSIN fått en varning muntligt eller skriftligt förut! Jag ringde då upp personen som skrivit detta brev till mig och bad honom förklara.. Då säger han att det var någon som ringde in och klagade 2010-05-31 och sa att det är någon person som stått och kissat ner från min balkong. Då fick jag värsta chocken, inte fan har någon stått på min balkong och kissat (när jag har fest är det bara folk jag känner väl)!! Då konfronterade jag personen jag pratade med i telefonen och sa att de isåfall måste de ju ha något slags "bevis" på att detta hänt, typ att securitas tillkallades och kunde konstatera att fallet var så eller liknande. PLUS att jag inte ens har blivit informerad om detta!! Ja menar isåfall kan ju jag också börja hitta på saker om mina grannar och ringa och klaga till de i styrelsen och vips så ska de också få hem ett sådant här brev där det står att om de gör minsta lilla till kommer de bli vräkta. Jag tycker iallafall att det är riktigt jävla dåligt, visst kan jag erkänna att jag har haft fester men det är ta mig fan aldrig någon som stått och kastat ner glas eller kissat från min balkong! Sequritas vakten sa själv att han kom i ärende just pga glaset, inte för att det var hög ljudvolym. Dock är det slut på fester i min lägenhet framöver.. Tycker bara att det är extremt töntigt av personen som klagar att hitta på saker som inte stämmer..

Kommentarer
Postat av: Anna

så jävla störda! det är säkert grannen nedan eller ovanför. De har säkert stört sig på dig när ni sitter och pratar på balkongen du får fan ringa och hitta på något om dom.

2011-05-26 @ 12:34:29
URL: http://acorvera.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0