SVAR PÅ FRÅGA

Hej emelie!
måste fråga dig en sak eftersom du har så snygg kropp och är så vältränad!! Kan du inte skriva ett inlägg hur du tränar och äter?? Du har så jäkla snygga och fasta ben och vältränad mage! inget höftfett eller något.. hehe. men skulle va kul om du kunde skriva hur du tränar, hur många dagar i veckan osv!! Kram


Hej, vem du nu är!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag är absolut ingen expert på träning eller kost utan jag har lärt mig en hel del av arbetskamrater, personalen på gymmet osv. Min vardag i sig är ju ganska "aktiv". Eftersom jag har egen häst så rider jag ca 6 dagar i veckan, står och går hela dagarna på jobbet och sedan tränar jag på gym ca 3 dagar i veckan. Jag brukar vanligtvis köra 2 stycken konditionspass och ett styrkepass i veckan. Jag är inte så mycket för att gå någon slags powerwalk på löpbandet eftersom jag inte tycker att det ger så mycket resultat. Såhär brukar en vanlig träningsvecka se ut för mig. 

Dag 1: Springa på löpbandet. Värmer upp ca 5-10 i ett relativt högt gång-tempo och sedan springer jag i ca 50 minuter. Ibland väljer jag att springa i samma tempo hela tiden medans jag ibland kör lite intervall träning. Dock går jag aldrig! Springer som lägst på 10.2 och som högst på 12.4 (just nu).

Dag 2: BODYPUMP!! Min favorit! Passet går ut på att lyfta vikter där man arbetar med de flesta muskelgrupper i kroppen. Detta är inget "bodybuildar pass" utan mer för de som vill bli uthålliga, bli jävligt "fit" och få mindre och längre muskler än vanlig styrketräning då du aldrig tar maxvikt utan kör lite lättare vikter men många omgångar på varje övning. Ett riktigt jobbigt pass men ack så vältränad man blir! 

Dag 3: Konditionspass på crosstrainern. Även på den brukar jag "springa" ca 1 mil på ca 50 minuter. Jag kör alltid på något av programmen så man stället in vikt, motstånd och att det blir upp och nerförs backar. Eftersom jag har problem med mina benhinnor är denna maskin super eftersom den är mycket skonsammare än att springa.

Detta upplägg kör jag just nu. Sedan ska man ju ändra träningen med jämna mellanrum eftersom musklerna "vänjer sig" annars. Just nu kör jag mycket kondition medans jag snart kommer köra lite mer styrketräning. Tänk på att du aldrig kan punkt förbränna fett, men bästa förbränningen får du genom att köra mycket kondition och även något styrkepass. Det är inte är snyggt att bara vara smal (som många tjejer tror). Snyggast av allt är en vältränad kropp, var därför inte rädd för att köra styrka.

Eftersom jag har låånga dagar och tränar mycket är maten väldigt viktig för mig. Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och kvällsmat. Till frukost äter jag ägg i alla dess former. Dock brukar det bli en omelett med tomat, kalkon och keso, ett glad vatten plus en kopp med fil. Till Lunch/kvällsmat blir det oftast husmanskost eller någon slags sallad beroende på vad jag hinner/orkar laga. Till mellanmål blir det en frukt eller osaltade cashewnötter. Det är viktigt att äta alla dessa mål så du slipper blir hungrig! Detta håller jag mig till i veckorna, lördag och söndag är det helg och då äter jag allt som kommer min väg (ibland även i veckorna:) 

Tänk på.. Det snyggaste är en fast, snygg, sund och vältränad kropp!!
Hoppas du fick svar på dina frågor :)



Bodypump  


Kommentarer
Postat av: EMELIECATRINE

Haha jasså, har hon sagt det =) ja, är väl inte världsbäst - men heller inte dålig. Och ja, självklart kan jag hjälpa dig. Men din är ju jättefin?



Kram

2011-03-31 @ 23:27:11
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh vad mycket inspiration jag fick nu:) thanks!

2011-04-01 @ 12:10:52
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mycket..har längtat efter detta inlägg haha=) Men gud förstår inte hur du kan träna så jäkla länge på crosstrainen och springa så länge på bandet..galen!! hehe.. men tack iaf kram

2011-04-01 @ 19:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0