HEMMA BRA, BORTA BÄST

Jaha, då var jag tillbaka i det gråa, tysta landet vid namn Sverige. Ska jag vara ärlig så känns det inget vidare. Hade jag inte ridit och haft vitnos så skulle jag nog bott i någon annan del av världen. Vi har iallafall haft en otroligt underbar resa! jag har tagit över 500 kort och jag har även filmat på båten men eftersom vi var i 9 olika länder med båten så kommer jag inte få med allting i detta inlägg utan jag delar upp det lite grann.
Resan började iallafall med att vi flög till Miami, tog sedan taxi till Fort Lauderdale där vi sov på ett hotel innan vi skulle gå på kryssningsfartyget.



Vår terass från rummet



Denna gång åkte vi med ett annat systerbolag till Royal Caribbean. Båten var lite mindre (1500 passagerare och 900 personer i besättning) men den var 5 stjärnig och hur fin som helst. Åldern var högre, det var knappt några barnfamiljer och vi var de enda svenskarna på båten som skulle bli vårt "flytande hotel" i 14 nätter. Nu kommer jag inte riktigt ihåg ordningen vi åkte med alla öar men vi betade av St: Thomas, St: Lucia, Antigua, Tobago, Barbados, Aruba, Curacao plus två öar till som jag helt har glömt bort vad de heter?!
Alla öar hade sin egna charm, oftast så gick vi i land vid 9.00 och åkte på någon bokad utflyckt och gick på båten vid 17.30. Efter det gick jag upp till gymmet som var högst upp, längst fram på båten och sprang 8 km (gjorde det alla dagar utom 4) och sedan var det bara att bege sig till hytten för att fixa sig för middag. Vi har med andra ord inte legat på latsidan!
När vi kom på båten stod besättningen och hälsade oss välkommna med champange och sedan när vi kom till hytten stog yttligare en flaska med snittar och fruktfat som vi sedan fick varje dag på rummet (ej drickan). Här nedan kommer iallafall lite bilder från båten. Mer om öarna/stränder och utflyckterna kommer imorgon så håll utkik. Har ni tur så kanske även någon film!
























Kommentarer
Postat av: Nathalie

Oj det där såg ju inte lite tråkigt ut:)

2011-02-28 @ 14:36:05
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0