MIN VITA RIDDARE

Ni får ursäkta mina fula handskar som jag har på mig, hittade inte mina ridhandskar i stallet så fick lov att använda ett par arbetarhandskar som man igentligen ska ha i trädgårn HAHA. Sen verkar jag även gilla att ha stigbyglarna så långt in på foten som det bara går.. Minerna ska vi väl inte prata om. Jag ser ut som en GRIS. HAHAHA!


Men se på fan, till och med jag lägger upp lite tävlingsbilder på mig och vitnos :) Har ju glömt att berätta hur det gick i helgen.. Var i Nykyrka och startade 110 cm och 120 cm. Som jag skrev i tidigare inlägg hade jag bara hoppat honom två gånger innan så jag tog det lite som det kom. Hade ingen aning om hur det skulle gå..
110 cm: Det gick OK.. Han kändes som han brukar göra i första klassen. Dock är det lite tråkigt för han "hoppar" inte på 110 cm utan han "kliver" över. Pappa sa att det ser ut som att han springer och sover typ bara att han lyfter lite (inte mer än vad som behövs) på benen när det kommer ett hinder. Dock ska jag inte klaga för han nuddar inte ens en bom men han kändes inte överdrivet entusiastisk om jag säger så. Vi slutade med 0 fel på hinder, dock ett tidsfel eftersom jag red väldigt långa och nogranna vägar.
120 cm: Red fram i ridhuset, hoppade två språng på räcket och sedan ett språng på oxern innan jag gick in på banan. Detta var en A:0 och redan från första hindret började vitnos "hoppa" och visade entusiasm (WIHO). Han hoppade upp sig väldigt bra på alla hinder och jag hade en riktigt bra känsla runt hela banan. Blev inget jävla grodhopp eller att jag kom för nära eller för långt ifrån utan allting bara flöt på... Förutom på ett hinder som självklar var det enklaste på hela banan.. Då började jag nappa med handen = vitnos blir jätte orolig och han stannade. Sen var det i och för sig inget mer med det men vi fick ett stopp som var hela och hållet mitt fel.
Allt som allt är jag nöjd och nästa vecka är det Linköping som gäller!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Han är så fin :) kul att det gick bra!

2011-08-24 @ 09:04:41
URL: http://peggs.spotlife.se
Postat av: Åsa

Emelie för i helvete, du har ju spänt nosgrimman över sidostycket!! Haha! Kunde du ens styra??=))

2011-08-24 @ 09:18:07
Postat av: Emelie

Haha nej det har jag ju inte? Ser bara ut som det för spännet sitter ganska "högt upp" där på sidan :D

2011-08-24 @ 09:22:40
Postat av: Åsa

Joho! Kolla på den näst sista bilden så ser du ju att nosgrimman är över bettet över sidostycket.

2011-08-24 @ 21:56:57
Postat av: Emelie

HAHA nu ser jag!! Det va i sista klassen då. Stackars häst!! Haha tur att han är snäll :)

2011-08-24 @ 22:02:28
Postat av: Åsa

Haah! Jaa, verkligen=)

2011-08-24 @ 22:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0