TÄVLING







Godkväll!

Äntligen är jag hemma efter en låång tävlingsdag. Idag var målet att komma runt banan utan att pressa mig själv så mycket att jag får hjärnsläpp. Kanske låter lite roligt men det var verkligen så. Som jag tidigare skrivit så lider jag ju verkligen av prestationsångest. Igår kväll hoppade jag lite för Pelle och det gick kalas bra! Idag var tävlingen utomhus vilket inte är vitnos och min starka sida. Stoor häst på stor bana med inte en så stor och stark ryttare på ryggen är liksom inte det ultimata. Aja, pappa filmade när jag red, tyvärr får ni bara se första filmen från 1 meter eftersom att det var smuts på linsen när han filmade 110 cm klassen vilket gör att man inte ser något. Som ni ser rider jag iallafall i ett lungt tempo vilket var tanken, dock går ju vinos nästan över några hinder och sista hindret där han river blev han lite lång (får jag ta på mig) men sedan är han faktist rätt okänslig när det är så små hinder. Ja, det ser ni säkert eftersom han knappt ens lyfter på sina ben på det hindret haha! 

>

I andra klassen blev det 2 ner. Hade lite svårt att få tillbaka honom på distanserna. Han har så lång galopp, det var oxer in, 24 meter till räcke = 6 lugna galopsprång. Jag skulle lätt kunna gå på 5 språng men Pelle har sagt åt mig att jag INTE får hålla på och plocka bort galopsprång för sedan när det blir högre klasser så måste jag ändå kunna rida honom på de språng det ska vara så det är lika bra att ta smällen nu.
Hade detta vart mitt resultat för ett år sedan hade jag inte alls vart nöjd men nu när jag har det lite (okej mycket) trassligt i skallen så är jag nöjd! Huvudsaken är att han inte stannade och att jag var lugn! Nu blir det att kämpa vidare. Nästa helg är det VRF, där rider jag 110, 110cm. Hoppas jag kan hålla mig i skinnet. Ska ha mental träning för mig själv i veckan :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fina bilder :) Ni är riktigt stiliga ihop! Och rundan såg väldigt prydlig ut tycker jag :) Ååh jag vill också tävla!!

2011-04-18 @ 11:17:32
URL: http://peggs.spotlife.se
Postat av: Fanny

Såg ju jätte bra ut :) syns att han inte tycker det är jätte kul med dessa små hinder :P Hoppas din "spärr" släpper snart, vet hur det känns! syns i helgen såg att vi skulle rida samma klasser :)

2011-04-20 @ 18:03:36
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0