TÄVLING

Då var helgens tävlingar avklarade! Jag red en regional tävling på Vikbolandets Ryttarförening, klasserna 110 cm på lördagen och 110cm idag (söndag). Mitt mål med denna tävling var samma som förra gången. Ingen press, jag tävlar för at det är KUL. Sagt och gjort :) Igår blev resultatet 0+4 fel. Rev b hindret i kombinationen. Det var oxer in och jag låg stort därav fick jag väldigt trångt ut från kombinationen och därmed ett nerslag. Men skit sak samma kännde jag!
Idag var planen att rida lika dant som jag gjorde igår. Sagt och gjort, vitnos var fin. Gick nolla i grunden =omhoppning. VET NI VAD JAG GÖR DÅ?! Jag fick total jävla hjärnsläpp vilket hinder jag skulle hoppa så jag fick "chansa" och hoppade visserligen ett hinder som faktist var med i omhoppningen men jag missade hindret innan! Jag skulle ha hoppat "landrover hindret" som var nummer 1 i grunden men jag svänger precis innan det och hoppar det hindret som skulle vara efter!!! Jag sa tom högt "faaan helvete vart ska jag" men det var såklart ingen som sa något så jag fick helt enkelt chansa och det råkade vara rätt hinder men i fel ordning. HAHA fy fan alltså! Därmed fick jag självklart inte fortsätta omhoppningen eftersom reglerna säger det. Men aja, synd för mig.. Huvudsaken är att vitnos hoppade bra, att rundan blev bra och att jag fick en bra känsla. Det var det som var målet. Däremot är det självklart störande eftersom att jag ALDRIG NÅGONSIN har ridit fel väg på någon tävling tidigare. Haha, aja skit samma! Jag är väldigt nöjd med helgen och det känns verkligen som att vi är påväg tillbaka!! Tyvärr får jag inte upp filmen från igår men dagens film får ni titta på även om jag rider fel väg!
  




Kommentarer
Postat av: Anna

Hahagahahaha "avbryt"!! Pemme ditt klanthuvud :D

2011-04-24 @ 14:16:13
URL: http://Acorvera.wordpress.com
Postat av: ida

Been there! Så jobbigt.. Typiskt när det gick så bra då :(

2011-04-24 @ 21:31:30
URL: http://inridsport.blogg.se/
Postat av: fanny

fan vad kul Emelie att det gick så bra! :D När blir nästa?

2011-04-26 @ 09:34:10
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0